معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات:

اتاق فکر کرسی‌های آزاد اندیشی در واحد علوم و تحقیقات تشکیل شد

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۷:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۹۰۸
اتاق فکر کرسی‌های آزاد اندیشی در واحد علوم و تحقیقات تشکیل شد
سوادی گفت: از نیم‌سال تحصیلی گذشته به تشکیل اتاق فکر و تشکیل شوراهای راهبردی از اساتید دیگر رشته‎‌ها در واحد علوم و تحقیقات اقدام شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، معاون فرهنگی این واحد، اساتید معارف این واحد دانشگاهی را سرمایه معنوی این دانشگاه دانست و افزود : با همکاری سازمان یافته و نظام‌مند اساتید معارف با معاونت فرهنگی و دفاتر فرهنگ اسلامی این واحد دانشگاهی، می‌توان فعالیت‌های دانشگاهی را در زمینه قرآن و عترت ارتقاء بخشید. 

موسی الرضا طالبی معاون مدیر گروه معارف اسلامی واحدعلوم و تحقیقات در این نشست گفت:براساس ابلاغیه‌های موجود دروس معارف از حالت آموزش محور به تربیت محور گرایش یافته است.

وی گفت: در گروه معارف واحد علوم و تحقیقات تلاش شده است تا از بهترین اساتید کشور در مسیر تربیت دانشجویان ارزشی بهره جست. 

طالبی با بیان این مطلب که 10 هزار دانشجوی واحد علوم و تحقیقات در ترم جاری واحدهای درسی گروه معارف را طی کرده‌اند، گفت: درطول هفته 240کلاس با تدریس63 نفر از اساتید برگزار می‌شود و علاوه بر 6گرایش معارف، ارایه دروس روانخوانی قرآن، دفاع مقدس و وصایای حضرت امام (ره) نیز برعهده این گروه است.

حجت الاسلام طیبی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری منطقه 8دانشگاه آزاداسلامی نیز در این نشست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، دانشجویان را برای برگزاری این نشست‌ها در مقاطع ارشد، دکتری و در سطح اساتید به منظورنظریه پردازی و تولیدعلم آماده می کند و تمرینی برای ارایه مباحث مستدل و مستند در جمع دانشجویی و قدرت تحمل نظریات دیگر است.

وی با بیان این مطلب که در کرسی‌های آزاداندیشی خط قرمزی وجود ندارد و تنها خط قرمز، توهین به نظر و عقاید دیگران است، افزود: نشست‌های آزاد اندیشی باید توسط اساتید، در دو مقوله کنترل زمان و عدم خروج از بحث، مدیریت شود.

حجت الاسلام طیبی گفت: هدف از برگزاری این نشست‌ها انجام کار فرهنگی در سطح عالی است. از جمله فواید جانبی برگزاری این نشست‌ها نیز تعامل بیشتر دانشجویان و اساتید است. 

اسدالله متاجی مدیرکل آموزش واحد علوم و تحقیقات نیز در این نشست گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مقطع کارشناسی، تمرینی برای تحصیلات تکمیلی است و در این نشست‌ها با ایجاد امنیت بیشتر برای ارایه نقطه نظرات، جسارت را نیز به دانشجویان می‌آموزد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز