رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با برنا:

افزایش واحدهای دانشگاهی فنی حرفه‌ای یک ضرورت است

۱۳۹۲/۰۱/۲۲ - ۱۵:۲۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲
افزایش واحدهای دانشگاهی فنی حرفه‌ای یک ضرورت است
سهراب رضایی گفت: با توجه به اهمیت و تخصص دانشجویان در رشته‌های هنرستانی افزایش واحدهای دانشگاهی فنی حرفه‌ای یک ضرورت است

سهراب رضایی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: دانشجویان رشته فنی حرفه‌ای سه سال مداوم در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و در دانشگاه نیز ادامه می ‌دهند که این امر تخصص آن‌ها را بالا می‌برد.
 
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در حال حاضر 26 رشته کارشناسی ناپیوسته وجود دارد و دانشجویان در صورت تمایل مقطع کارشناسی را نیز می‌توانند ادامه داده و تا مرحله دکترا تحصیل کنند.

وی افزود:دانشجویان با تحصیل در دوره‌های کاردانی و کارشناسی با توجه به این‌که سه سال نیز در دوره هنرستان تحصیل کرده‌اند و از پایان مقطع کارشناسی و گذراندن یک مجموعه هفت ساله،در حقیقت یک مجتهد کامل در رشته خود می‌شوند و تمام توانمندی‌های مورد نیاز را در رشته تحصیلی خود خواهند داشت.
 
رضایی با بیان این‌که در تهران دو مرکز آموزش عالی فنی حرفه‌ای یکی مرکز انقلاب و دیگری شمسی پور قرار داد،گفت:از بین 60 رشته‌ای که در دانشگاه فنی حرفه‌ای وجود دارد تهران فقط 20 رشته را در خود جای داده است، در حالی‌که تهران به عنوان پایتخت باید گستردگی رشته‌های تحصیلی این‌گونه مراکز آموزشی داشته باشد.

رییس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور در پایان تاکید کرد:در راستای گسترش ظرفیت‌های جدید در دانشگاه‌های انقلاب و شمسی پور نیاز به بازنگری افزایش فضاهای آموزشی و به دنبال آن افزایش حداقل 10 رشته جدید در دانشگاه‌های مذکور است تا بتوان اکثر رشته‌های فنی حرفه‌ای را در پایتخت همپوشانی کرد.

نظر شما