معاون‌دانشجویی وزیر علوم در پاسخ به برنا عنوان کرد

احتمال حذف یا جایگزینی جوایز احمدی‌نژاد به دانشجویان نمونه/استعفا نمی‌دهم

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۵:۳۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۳۴۸۹
احتمال حذف یا جایگزینی جوایز احمدی‌نژاد به دانشجویان نمونه/استعفا نمی‌دهم
ملاباشی درباره احتمال برکناری وی و همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استعفا می‌دهد یا خیر؟ گفت: تا امروز چنین چیزی مطرح نبوده و استعفا را در شرایط فعلی صحیح نمی‌دانم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محمود ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه های سراسر کشور  در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی برنا مبنی بر اینکه آیا میزان وام های دانشجویی در دانشگاه ها افزایش داشته یا خیر؟ گفت: بر همین اساس وام‌های عادی دانشجویی افزایش 25 درصدی داشته است و حتی برخی وام‌ها با جهش صددرصدی مواجه بوده است. 

وی با اشاره به این مطلب که وام ازدواج، وام‌های اضطراری و وام‌های درمانی از جمله وام‌هایی هستند که با افزایش صددرصدی روبرو شده‌اند، گفت:  برای مثال دانشجویی که در شرایط فعلی عمل جراحی می‌کند با یک میلیون تومان حتی به داخل بیمارستان نیز راه پیدا نمی‌کند. 

رییس سازمان دانشجویان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار برنا درباره شایعات مطرح شده در رابطه با برکناری وی گفت: تا امروز چنین چیزی مطرح نبوده اما هر زمانی که فرد جدیدی معرفی شود دستور را می‌پذیرم و پست را به مدیر جدید تحویل می‌دهم. 

ملاباشی درباره اینکه آیا پیش از آنکه برکنار شود استعفا می دهد یا خیر، گفت: استعفا را در شرایط فعلی صحیح نمی‌دانم و احساس می‌کنم تا زمانی که وظیفه‌ای به بنده سپرده می‌شود آن را رها نمی‌کنم، به عقیده بنده چنین مسئله‌ای در نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد. انشاءالله با برگزاری جلسه مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف نهایی وزیر علوم تکلیف نهایی مدیران و مسئولین نیز مشخص می‌شود. 

وی افزود: با توجه به بحثی که در مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال 92 وجود دارد ما منتظر هستیم تا بحث و بررسی‌ها درباره بودجه سال جاری انجام شود و چنانچه بودجه دانشگاه‌ها از سال گذشته پایدار باشد رایزنی‌های صورت گرفته تا این یارانه بلافاصله بین دانشگاه‌ها توزیع شود.

رئیس سازمان دانشجویان در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته و افزایش هزینه‌های غذا در برخی خوابگاه‌های خودگردان گفت: بنده در اعلام هزینه‌های جدید با نرخ‌های اعلام شده افزایش قابل توجهی نمی‌بینم افزایش اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال جدید حداکثر 20 درصد بوده که این مطابق با روال دو سه سال گذشته است.

وی همچنین درباره افزایش اجاره بهای خوابگاه‌ها گفت: افزایش 20 درصدی هزینه‌های خوابگاه‌ها در مقابل سایر هزینه های جاری دانشگاه مبلغ قابل توجهی نیست.  مثلا خوابگاه چهار نفره با نرخ اجاره‌بهای 95 هزار تومان به 115 هزار تومان تبدیل شده است و این در مقایسه با افزایش هزینه‌های کلی در سطح جامعه افزایش چشمگیری نیست.

معاون وزیر علوم در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره آغاز فراخوان دانشجویان نمونه از امروز و مشخص نشدن تکلیف جوایز ریاست جمهوری در سال گذشته گفت: انتخاب دانشجویان نمونه در هر سال یک موهبت است و همه باید اسباب بهتر برگزار شدن آن را فراهم کنند. اما اینکه در یک جلسه از رئیس‌جمهور خواهش و اصرار می‌کنند و ایشان نیز با درخواست موافقت می‌کنند به این صورت است که بودجه‌ای برای موارد اینچنینی وجود ندارد و مسلما اهدای جوایز با تاخیر روبرو می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نامه‌ اهدای خودروهای پرایدی که در سال گذشته از سوی آقای احمدی‌نژاد برای دانشجویان نمونه در نظر گرفته شد به وزارت علوم رسیده است. اما در این مورد باید اصلاحیه بودجه سال 92 نیز در نظر گرفته شود.

ملاباشی  در پایان اظهار داشت: با صحبت‌هایی که درباره اصلاحیه بودجه وزارت علوم مطرح شده است احتمال این وجود دارد که این جوایز در اصلاحیه بودجه 92 حذف یا جایگزین شوند، با این حال ما منتظر مصوبه مجلس هستیم و در صورت تعیین تکلیف نهایی درباره این جوایز تصمیم‌‌گیری می‌کنیم.

نظر شما