/اختصاصی برنا/

نواقص نظام ۳-۳-۶ از زبان فانی/ رایزنی با وزیر اطلاعات برای بازگرداندن «معلمان ممنوع‌التدریس»

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۲:۲۴:۴۲
کد خبر: ۱۴۴۸۱۱
نواقص نظام ۳-۳-۶ از زبان فانی/ رایزنی با وزیر اطلاعات برای بازگرداندن «معلمان ممنوع‌التدریس»
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: درباره معلمان حق‌‎التدریسی با وزیر اطلاعات صحبت کرده‌ام و ایشان برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده‎اند.

علی اصغر فانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طی گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی برنا به تشریح نواقص ساختار نظام 3-3-6 (6 سال ابتدایی، 3 سال راهنمایی،3سال متوسطه) پرداخت و می‌گوید: این نظام ساختار آموزشی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن توجه ویژه ای شده است. سند تحول، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین یک سند بالادستی برای بزرگترین وزارتخانه کشور است. هر کسی که در آموزش و پرورش به عنوان وزیر مشغول به کار شود باید این سند را در برنامه‌های خود مد نظر داشته باشد. 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به این‌که 3-3-6 ظرف یا ساختار آموزشی پیش‌بینی شده در سند تحول است، گفت: این ساختار مورد تایید شخص بنده نیز هست. البته سال 84 یک کتابچه ای را منتشر کردم که یکی از پیشنهادات من در این کتاب پیش از اینکه سند تحولی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد، همین نظام 3-3-6 بود.

وی با اشاره به این مطلب که نظام 3-3-6 با اشکالاتی در اجرا روبه‌رو بوده است، گفت: مهمترین مشکل این نظام، اجرای شتابزده آن بود. به طور مثال فرض کنید برای این‌که یک نظام آموزشی که قبلاً 1-3-3-5 یعنی (5 سال ابتدایی، سه سال راهنمایی، سه سال متوسطه و یک سال پیش دانشگاهی) وقتی می‌خواهد به نظام 3-3-6 یعنی (6 سال ابتدایی 3 سال راهنمایی و 3 سال متوسطه) تبدیل شود به اولین مشکلی که برخورد خواهد کرد فضای آموزشی، ساختمان و ... است.

فانی افزود: دومین مشکل در اجرای این نظام، معلم و تامین نیروی انسانی است که بدیهی است تمامی این موارد یک شبه اتفاق نمی‌‌‌‌افتد. در مجموع یکی از اشکالاتی که به اجرای شتابزاده نظام 3-3-6 بود توزیع نامتناسب نیروی انسانی هماهنگ با این نظام بود.

وی در ادامه تصریح کرد: سومین مشکلی که در اجرای این نظام وجود دارد طراحی محتوای آموزشی است که این موارد هم در اجرای این نظام در نظر گرفته نشد. بنابراین فضا، محتوا، نیروی انسانی، مقررات آموزشی، بودجه و تجهیزات از جمله مشکلات نظام 3-3-6 بوده است که سال گذشته شاهد بودیم که این نظام بدون در نظر گرفتن مقدمات ذکر شده در سطح کشور اجرا شد. تمامی تلاش من این است که تمامی نواقص این نظام را برطرف کنم تا لطمه‌ای به دانش آموزان وارد نشود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار برنا مبنی بر این‌که چه تلاشی برای بازگرداندن معلمان  ممنوع‌التدریس کرده‌اید؟ و آیا راهی برای بازگشت این افراد وجود دارد یا خیر، گفت: بر این باور هستیم که باید دادگاه‌های تخلفات اداری ما پرونده این افراد را بررسی و طبق قانون عمل کنند.

فانی با تاکید بر این‌که اگر هر کدام از این معلمان رأی دادگاه (قضایی) داشته باشد، کاری از دست ما بر نمی‌آید، گفت: به نظر بنده حق بعضی از این معلمان نبوده که ممنوع التدریس شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در این رابطه با با وزیر اطلاعات هم صحبت کرده‌ام و ایشان برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده است تا هرکاری که از دستشان بر می‌آید برای معلمان ممنوع التدریس انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز