دبیر ‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس تضمین‌کننده نسل امروز است

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۳:۳۷:۱۶
کد خبر: ۲۲۵۵۷۰
ترویج فرهنگ دفاع مقدس تضمین‌کننده نسل امروز است
نسل جوان نقش ارزشمندی را در دفاع مقدس ایفا کرده‌اندو 36هزار شهید دانش‌آموز شاهد این مدعاست وترویج فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده نسل امروز است.

دبیر ‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: نسل جوان نقش ارزشمندی را در دفاع مقدس ایفا کرده‌اندو 36هزار شهید دانش‌آموز شاهد این مدعاست وترویج فرهنگ دفاع مقدس تضمین کننده نسل امروز است.

به گزارش سرویس آموزش جوان خبرگزاری برنا، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع دانش آموزان نخبه کشوری گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین تشکل های دانش‌آموزی به حساب می‌آید، در سال 58 به فرمان امام راحل تاسیس شد و تا به امروز فعالیت خود را با قوت تحت پیروی از مقام‌معظم‌رهبری ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما پاسداری از ارزش‎های اسلامی بین جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان است.

دبیر‌کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: 36 هزار شهید دانش‌آموز ثمره جانفشانی نسل جوان بوده است بنابراین این نسل نقش ارزشمندی را در دفاع مقدس ایفا کرده‌اند و از این دست جانفشانی‌ها در این انقلاببسیار وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که ما امروز دو ماموریت نیروسازی و جریان‌سازی را در دستور کار خود داریم، گفت: در ماموریت نیروسازی خود تربیت حماسی را مورد هدف قرار داده‌ایم که بر گرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است و مبنای تربیت دانش‌آموزی ما بر این امر است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: در ماموریت جریان‌سازی نیز انجام کارحماسی را داریم مانند تاسیس باشگاه بین‌المللی دانش‌آموزان ضد صهیونیست در حمایت از غزه را داریم که هم اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علامتی با اشاره به فعالیت‌های این اتحادیه در خصوص ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین کارهای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید است، دانش آموزان آن روزها و جنگ را ندیده‌اند باید بیش از پیش با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا شوند.

وی یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس را بهره‌مندی از سبک و سیره زندگی شهدا دانست و اذعان کرد: دانش‌آموزان امروزی با خواندن زندگی نامه خانواده شهدا و وصیت نامه شهیدان به این مسیر نزدیک می‌شوند و ما از امسال به صورت رسمی طرح لشکر فرشتگان مخصوص دانش‌آموزان دختر است که برگرفته از نقش زنان ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس است را در دستور کار قرار داده‌ایم.

علامتی با اشاره به مولفه‌های سه گانه خروجی دانش‌آموزان انجمن اسلامی درپایان خاطر نشان کرد: مولفه اول داشتن معنویت و معرفت در سطح بالا و داشتن بصیرت لازم در مقابل انحرافات است و دومین مولفه‌ای مهارتی است؛ یعنی مهارت لازم را در مدیریت و تاثیرگذاری و انتقال مفاهیم داشته باشد و سومین مولفه، مولفه درسی و علمی است که باید در سطح قابل قبولی قرار گیرد که این آموزش ها در قرارگاه‌های "خیمه معرفت" به دانش‌آموزان ارائه می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز