مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امورفناوری وزارت علوم :

رتبه بندی دانشگاه ها باید از هرگونه تاثیرات سیاسی دور باشد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۲۰:۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۳۰۳۶۴
رتبه بندی دانشگاه ها باید از هرگونه تاثیرات سیاسی دور باشد
دور بودن از هرگونه تاثیرات سیاسی در اعلام رتبه بندی دانشگاه ها به بالا بردن کیفیت آموزشی کشور کمک شایانی می کند.

دکتر علیرضا کریمیان اقبال مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امورفناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:دور بودن از هرگونه تاثیرات سیاسی در اعلام رتبه بندی دانشگاه ها به بالا بردن کیفیت آموزشی کشور کمک شایانی می کند.

به گزارش سرویس آموزش خبرگزاری برنا، دکتر کریمیان اقبال در دیدار از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، چارچوبی را تحت عنوان راه کارهای پیشرفت در زمینه آموزش عالی مطرح کرد.

وی با اشاره به این که این چهار چوب دارای چهار بخش است، گفت: نخست اینکه حمایت از کیفیت بایستی رنگ بیشتری به خود گرفته و کمیت جای خود را به کیفیت در نگاه کلان دهد.

مدیر کل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: در بخش دوم، دانشگاه ها باید فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را با محوریت دانشگاه کارآفرین دنبال کنند.

سومین نقطه نظر دکتر کریمیان اقبال با تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر آموزش عالی با صنعت استوار بود.

همچنین وی بر سودمند بودن ارتباط مناسب با وزارتخانه های متفاوت تاکید کرد.

وی در چهارمین مورد از نقطه نظرات خویش بر وجود کریدورهای علم و فناوری در کلان شهرها اشاره کرد و گفت: چنانچه سرمایه گذاری مناسب در بحث سیستم نوآوری منطقه ای قوت گیرد می توان به رشد و بالندگی روز افزونی دست یافت.

همچنین در پایان این دیدار دکتر جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام پیرو توجه مدیر کل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت های فناورانه سمپاد گفت: برای درج شاخص های فناوری در رتبه بندی ISC چند شاخص فناوری را که قابل اندازه گیری باشد معرفی کند تا در شاخص های ISC و در رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما