مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد:

ضرورت تشکیل شورای راهبردی برای بازنگری قانون شوراها در آموزش و پرورش

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۴:۲۷:۰۷
کد خبر: ۲۵۵۴۳۲
ضرورت تشکیل شورای راهبردی برای بازنگری قانون شوراها در آموزش و پرورش
حسینی گفت: پیشنهاد می‌کنم شورای راهبردی و ستاد تخصصی برای بازنگری قانون تصحیح و تعدیل قانون شوراها در آموزش و پرورش تشکیل شود.

به گزارش گروه آموزش جوان برنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم فکر، اندیشه و ایده‌ای را در جامعه جاری کنیم باید از 3 مرحله عبور کنیم که شامل نمادسازی، ستادسازی و نهادینه شدن است.

حسینی افزود: اگر قبول داریم هیچ جامعه‌ای از تراز مدارس آموزش و پرورش بالاتر نمی‌رود و اگر قبول داریم امروز جامعه نتیجه دیروز آموزش و پرورش و فردای ما نتیجه آموزش و پرورش دیروز است باید به آن اهمیت دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت آموزش و پرورش همواره تأکید دارند، افزود: همه موظف به یاری آموزش و پرورش هستند و در بعد علمی هنوز نتوانستیم نظام آموزش و پرورش را به گفتمان اصلی جامعه تبدیل کنیم و باید یک کار علمی جدی و همه جانبه را شروع کرده که آموزش و پرورش به مسئله اصلی جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به ستادسازی افزود: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در این خصوص شده است مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات مستقیم، تکالیف شهرداری‌ها و از همه متعالی‌تر، قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش که قوانین تمرکز زدایی دارد و ستادی در دستور کار قرار داده است.

حسینی با اشاره به ماده 11 این قانون گفت: در ماده 11 این قانون آمده است شورا به منظور مشارکت و نظارت مردم و دیگر اینکه بهره‌گیری از امکانات برای توسعه فعالیت‌های پرورشی تشکیل می‌شود اما همگی اعتراف داریم از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: در این راستا دو پیشنهاد دارم، اول آنکه یک شورای راهبردی یا ستاد تخصصی برای بازنگری، تصحیح، تعدیل قانون شورا در آموزش و پرورش تشکیل شود.

وی اضافه کرد: دومین پیشنهاد این است که از ظرفیت نمایندگان عالی استان‌ها یعنی استانداران و فرمانداران که استفاده نمی‌شود، استفاده شده و باید دبیرخانه مشترکی از دفتر عالی و ستاد آموزش و پرورش تشکیل شود.

نظر شما