آغاز به کار جشنواره دبستان آبی در ۷۷۰ مدرسه استان بوشهر

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۶:۳۷:۳۷
کد خبر: ۲۵۵۵۲۶
آغاز به کار جشنواره دبستان آبی در ۷۷۰ مدرسه استان بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: جشنواره دبستان آبی در 770 مدرسه شهری و روستایی با مشارکت 100 هزار دانش آموز در این استان آغاز شد.

به گزارش گروه آموزش جوان برنا،‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آیین افتتاحیه جشنواره آبی در دبستان دخترانه مصلحیان بوشهر، گفت: این جشنواره برای بهینه سازی و ترویج شیوه های صرفه جویی در مصرف آب با همکاری شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آموزش و پرورش استان بوشهر در مدارس ابتدایی به اجرا درآمد.
 
کیقباد یاکیده اضافه کرد: با توجه به اینکه بوشهر ازاستان های خشک و کم آب کشور است و منابع آبی خود را از استان های همجوار تامین می کند و در صورت بروز هرگونه بحران مشکلات عدیده ای در آبرسانی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب ضروری است، ادامه داد: با آموزش اصولی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی می توانیم نقش به سزایی در توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب داشته باشیم.

یاکیده تأکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه خشکسالی های پی در پی تابستان، کم آبی را پیش رو داریم که تنها با صرفه جویی آب می توان این بحران را پشت سر گذاشت.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: جشنواره دبستان آبی در همه مدارس شهری و روستایی استان بوشهر در پایه های اول تا ششم ابتدایی اجرا شده است و هدف از برگزاری این جشنواره شکوفایی خلاقیت ها و نوآوری های دانش آموزان برای کاهش مصرف آب، تقویت مهارت های زندگی و بهینه مصرف کردن آب است.

یاکیده گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، داستان نویسی و پویانمایی از جمله محورهای جشنواره دبستان آبی با رویکرد کاهش مصرف آب آشامیدنی است.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره دبستان آبی در نیمه دوم فروردین سال 94 است و آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال می شوند، مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند و به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.

گفتنی ست؛ در آیین افتتاحیه این جشنواره از لوح فشرده دبستان آبی رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز