در گفت‌وگو با برنا اعلام شد

تدبیر جدید آموزش و پرورش برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در مدارس

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۳:۴۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۲۵۷
تدبیر جدید آموزش و پرورش برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در مدارس
معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در مدارس غذاهای سالم و سنتی را در فروشگاه‌های مراکز آموزشی عرضه می‌شود.

عباس حیصمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: آموزش و پرورش با هدف ارائه الگوی مناسب تغذیه به دانش آموزان غذاهای سالم و سنتی را در فروشگاه‌های مدارس عرضه خواهد کرد.

معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به الگوی مناسب تغذیه در مدارس تصریح کرد: ارائه الگوی تغذیه سالم و سنتی در فروشگاه های مدارس سراسر کشور از جمله برنامه های ویژه آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: بر این اساس و برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در مدارس کشور الگوی تغذیه مناسب به دانش آموزان ارایه می شود. به عبارتی آموزش به این افراد از سوی مسوولان واحد های آموزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد تا به این ترتیب از ابتلای محصلان به بیماری های مختلف پیشگیری شود.

حیصمی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده می توان گفت ارائه آموزش های مورد نیاز در این زمینه باعث می شود تا الگوی مناسب تغذیه به دانش آموزان عرضه شده و به این ترتیب استفاده از مواد غذایی پرچرب و با قند زیاد از چرخه غذایی و سب خانوار افراد خارج شود.

معاون دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که در حال حاضر با رشد شهرنشینی، کوچک شدن خانه و راه یافتن بازی های رایانه ای به بازار تحرک در میان دانش آموزان کاهش یافته است و این موجب افزایش وزن در کودکان و نوجوانان شده است، اظهار داشت: تغذیه مناسب می تواند از چاقی و لاغری شدید تا حدی زیادی پیشگیری کند.

نظر شما