معاون اداری، مالی و پشتیبانی، توسعه و تجهیز مدارس كشور خبرداد

تعهد یكهزارو و ۵۰۰میلیارد تومانی خیرین در سال ۹۰

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۴۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۶۲
تعهد یكهزارو و ۵۰۰میلیارد تومانی خیرین در سال ۹۰
معاون اداری، مالی و پشتیبانی، توسعه و تجهیز مدارس كشور گفت: پیش بینی می شود خیرین مدرسه ساز امسال یکهزار و 500میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سید 'باقر مسلمی' در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز كشور در سیستان و بلوچستان كه در موزه جنوب شرق كشور برگزار شد، گفت: برای توسعه هر كشور سه عامل معلم، دانش آموز، و فضای آموزشی مناسب ضروری است.

معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه فضاهای آموزشی در كشور افزود: قبل از انقلاب 55 هزار فضای آموزشی با 200 هزار كلاس و سرانه زیربنای 50 مترمربعی به ازای هر كلاس در كل كشور وجود داشت اما اكنون این تعداد به 93 هزار و 250 فضای آموزشی با 455 هزار كلاس و سرانه زیربنای 120 مترمربع برای هر كلاس رسیده است. 

وی گفت: با همت خیرین مدرسه ساز و تلاشی كه دولت دارد پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه كشور دیگر مشكلی به نام كمبود فضای آموزشی نداشته باشیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان نیز گفت: از ابتدای راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز در این استان 263 طرح مدرسه سازی با اعتباری معادل 220 میلیارد ریال اجرا كه در نتیجه آن هزار و 120 كلاس درس ساخته شد.

'غلامرضا برازنده' افزود: در یك سال گذشته و با اجرای 31 طرح، 129 كلاس درس با اعتباری معادل 31 میلیارد و 760 میلیون ریال در سیستان و بلوچستان ساخته شد.

این نیكوكار مدرسه ساز پیش بینی كرد: امسال خیرین كشور یك هزار و 500 میلیارد تومان در كار مدرسه سازی مشاركت كنند.

نظر شما