معاون وزیر آموزش و پرورش به برنا خبرداد

تحصیل ۵۰درصد دانش آموزان در هنرستان ها تا پایان برنامه پنجم توسعه

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۰۸:۰۰
کد خبر: ۸۲۴۹
تحصیل ۵۰درصد دانش آموزان در هنرستان ها تا پایان برنامه پنجم توسعه
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم که تا پایان برنامه پنجم توسعه 50درصد دانش آموزان در هنرستان های کشور ادامه تحصیل دهند.

ابراهیم سحرخیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: توسعه پوشش تحصیلی به خصوص در دختران نسبت به قبل از انقلاب گسترش یافته تا جایی که مدارس شبانه روزی در روستاها به دلیل محرومیت زدایی و ایجاد عدالت راه اندازی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: تاسیس مدارس نمونه دولتی، احداث مدارس ابتدایی و راهنمایی در مناطق دور افتاده و جذب دانش آموزان مستعد از برنامه های آموزش و پرورش برای ایجاد عدالت آموزشی پس از  انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ارایه آموزش ضمن خدمت به معلمان تصریح کرد: پس از انقلاب آموزش های ضمن خدمت به معلمان ارایه می شود به طوری که این روش در بهبود تدریس موثر است.

سحرخیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 5هزار هنرستان در کشور فعال است که در تلاش هستیم تا پایان برنامه پنجم 50درصد دانش آموزان در این مراکز ادامه تحصیل کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هوشمندسازی مدارس از جمله رویکرد جدید آموزش و پرورش است که فرآیند یاددهی و یادگیری به عنوان یک هدف دنبال می شود.

وی با اشاره به احیای معاونت پرورشی اضافه کرد: احیای معاونت پرورشی در راستای تقویت مباحث تربیتی صورت گرفته که به عنوان یک رویکرد مورد توجه قرار دارد.

سحرخیز بیان کرد: نوسازی فضاهای آموزشی در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته به طوری که مدارس به فضایی امن تبدیل شده است.

معاون آموزش متوسط اظهار داشت: در حال حاضر 7میلیون دانش آموز در دوره راهنمایی و متوسطه تحصیل می کنند که تعداد دختر و پسر دانش آموز با هم برابر است.

سحرخیز با اشاره به تغییر کتاب های درسی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح آموزش 90عنوان کتاب را تغییر داده که در این عرصه پس از انقلاب موفقیت های ارزنده ای را به دست آورده است.

نظر شما