اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا:

ملت تونس با انتخاب اسلام‌گرایان سیلی محکمی بر گوش طراحان نظام سکولار زدند

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۳:۲۸:۰۱
کد خبر: ۸۴۲۱۹
ملت تونس با انتخاب اسلام‌گرایان سیلی محکمی بر گوش طراحان نظام سکولار زدند
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ملت تونس با انتخاب اسلام‌گرایان سیلی محکمی برگوش طراحان نظام سکولار زدند.
به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری برنا، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا در خصوص وقایع اخیر در منطقه، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

درود خدا بر برادران ایمانی که پیام قرآن را شنیدند، آنجا که خدای تعالی فرمود "قل اعظکم بواحده ان تقمو لله مثنی و فرادی" و دل از زندگی نکبت بار زیر ظلم و ستم استکبار و استعمار و استثمار شستند و ندای هیهات من الذله حسین علیه السلام را عملاً فریاد برآوردند و با دست خالی و دلی پر از امید، برای خداوند قیام کردند.

درود خدا بر شهیدان راه حق و فضیلت از صدر اسلام تاکنون. از یاسر و سمیه در مکه صدر اسلام تا محمدالدوره در فلسطین اشغالی- از شهدای دشت ورامین سال 1342 تا شهدای بحرین مظلوم و یمن و لیبی و مصر و تونس که در اثر مقاومت در برابر ظالم به شهادت رسیدند و خونشان نهال استقلال و عزت و شرف و بیداری ملت‌ها را آبیاری کرد و تنومند ساخت و مرزها را درنوردید و قلوب انسان‌ها را بیدار ساخت تا به پاخیزند و انسانیت خویش را فریاد کنند.

شکی نیست که انقلاب‌های منطقه و بیداری جهانی به تأسی و الگو پذیری از انقلاب اسلامی ایران و ظلم‌ستیزی ملت ایران رخ داده است و شکی نیست که انقلاب ایران نیز به تأسی از قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به منصه ظهور رسیده است و امروز پس از 32 سال از سویی بوی طراوت و شادابی انقلاب در پیوند بین امام و امت در کرمانشاه، فضای جهان را عطرآگین و دل مسلمانان و عدالت‌خواهان را شاد و بیش از پیش امیدوار کرده است و از سویی دیگر، حرکت چشمگیر ملت قهرمان ایران به سمت قله‌های پیشرفت و عدالت، الگویی بی‌نظیر در اختیار ملت‌های جهان قرار داده است.

دنیای استکبار با تمام هیمنه رسانه‌ای خویش و در جهت استثمار ملت ها فریاد می‌زد که این انقلاب‌ها نه تنها ربطی به انقلاب کبیر اسلامی ایران ندارد و نمی‌توان نامی از اسلام بر آن نهاد بلکه می‌توان آن را در جهت برطرف شدن دغدغه‌های معیشتی و نهایتاً ایجاد دموکراسی مورد حمایت جامعه سرمایه‌داری دانست.

نگاهی کاملاً مادی‌گرایانه و حیوانی به انسان، نگاهی که مدت مدیدی است بر سیاست‌مداران دنیا سایه افکنده و به لطایف‌الحیلی سعی در کنترل غریزی انسان‌ها دارند. حقه‌بازان دنیا آن‌قدر از اسلام راستین واهمه دارند که نخست وزیر ترکیه در نقش عروسک خیمه‌شب بازی غرب، پرده از چهره انداخته و بی‌شرمانه نظام سکولار را به مردم منطقه پیشنهاد می‌هد، ولی امروز شاهدیم که اولین انقلاب منطقه در تونس در نخستین انتخاب خویش سیلی محکمی بر گوش آنان زده و به کسانی روی آورده‌اند که اسلام را مبنای قانون‌گذاری در کشور می‌دانند.

برادران و خواهران ما در تونس، لیبی و مصر باید بدانند که آنها فقط بر استبداد غلبه کردند و همچنان اختاپوس استعمار بر منابع آنها نظر دارد و از هر سو به منابع و منافع ملت‌ها چنگ انداخته و به دنبال گرفتن ماهی از این آب گل‌آلود است.

ملت‌های منطقه می‌دانند کسانی که تا دیروز از دیکتاتورها حمایت می‌کرده و امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده اند، جز به منافع استعماری خویش فکر نمی‌کنند و مطمئن هستیم همان‌طور که عمر مختار مقابل استعمارگران ایستاد، فرزندان امروز او نیز دست بیگانگان را قطع خواهند کرد.

در این میان آنچه مظلوم واقع شده، قیام مسلمانان در یمن و بحرین است، که به خاطر شیعه بودن از طرف استکبار و ایادی منطقه‌ای آن، به محاق برده شده است و ما رجاء واثق داریم که خون شهدایشان کمر ظلم را خواهد شکست و مستکبران و حامیانشان را به نابودی و هلاکت خواهد افکند. همان‌گونه که مسئول سرکوب حجاج مکه در حج خونین سال 1366، پشتیبان نسل‌کشی شیعیان در شرق عربستان و یمن، یکی از عوامل اصلی گسیل نیروی نظامی به بحرین و یکی از فراعنه عربستان سعودی؛ ولیعهد خائن به حرمین شریفین به درک واصل شد و دیر نخواهد بود که دومینوی سقوط، به علی عبدالله صالح، آل خلیفه و حامی این دو رژیم مستبد و خونریز، یعنی آل سعود نیز خواهد رسید.

مقاومت، پایداری و استمداد الهی سلاح پیروزی مسلمانان یمن و بحرین است که وعده خدا تخلف‌ناپذیر است آنجا که فرموده "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا ولاتحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون".

بیداری اسلامی منطقه منجر به بیداری وجدان‌های بشریت در اقصی نقاط جهان گشته و ملت‌های خسته از استثمار و استضعاف به خود آمده و در جهت استیفای حق خویش در برابر نظام سرمایه‌داری صهیونیستی قیام کرده‌اند. قیامی که امپریالیست‌ها سعی در کوچک و بی‌اهمیت جلوه دادن آن دارند. این قیام که پیش‌بینی صحیح رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بود، مقدمه فروپاشی نظام سرمایه‌داری و انحطاط رژیم صهیونیستی است. قیامی که در آن مردم از خویش می‌پرسند چرا باید برای اهداف صهیونیست‌ها هزینه کنند؟ و تا کی باید هزینه خودکامگی سردمداران کاخ سفید و اتحادیه اروپا را بپردازند؟ قیامی که در آن تشنگی مردم به عدالت و منجی آخرالزمان موج می‌زند. قیامی که در آن درد را لمس می‌کنند و درمان را نمی‌دانند.

در بهار بیداری اسلامی، حج ابراهیمی از راه می‌رسد. حجی که وحدت و قدرت مسلمانان جهان را به رخ مستکبران و ظالمان جهان خواهد کشید و یقین داریم برائت از مشرکین حاجیان، صحنه برائت از ظالمان و دیکتاتوران و حامیان آنها و آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بین‌الملل و دفاع از مردم مظلوم بحرین و یمن و فلسطین خواهد بود.

مسلمانان امسال متفاوت از گذشته شکوای مردم تشنه عدالت را به درگاه احدیت خواهند برد و خاضعانه ظهور منجی عدالت‌گستر را از خداوند منان خواهند خواست.
نظر شما