وزیر آموزش وپرورش:

ماموریت سند تحول بنیادین رساندن دانش‌‌آموزان به حیات طیبه است

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۷:۰۱:۵۰
کد خبر: ۹۴۳۰۵
ماموریت سند تحول بنیادین رساندن دانش‌‌آموزان به حیات طیبه است
وزیر آموزش وپرورش ماموریت سند تحول بنیادین را رساندن دانش‌‌آموزان به حیات طیبه توصیف كرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مركز اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، حمید رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در همایش 4 هزار نفری كه با حضور شورای معاونان روسای ادارات و مدیران مدارس استان اصفهان برگزار شد، افزود: دانش‌آموزان در 5 موضوع علم، ایمان، تفكر، اخلاق و عمل باید براساس سند تحول بنیادین رشد پیدا كنند.

وزیر آموزش و پرورش به 4 عرصه ورود دانش آموزان درباره رابطه با خدا، خود، ‌خلق و خلقت اشاره كرد و گفت: دانش‌آموزان در 11 حوزه یادگیری اعم از ریاضیات،‌ علوم و... باید آموزش ببینند.

وی با اشاره به مصوب شدن نقشه جامع علمی كشور از سوی شورای عالی آموزش و پرورش در 13 جلسه خاطرنشان ساخت در طول 26 ماه گذشته قانون اساسی آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی كشور و سیاست‌های كلی آموزش و پرورش تقدیم ملت ایران به ویژه فرهنگیان شده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به این‌كه جایگاه معلم در سند تحول بنیادین تغییرناپذیر است، افزود: كتاب سند تحول بنیادین جسم كار است و روح این كتاب قانون آن است كه جامعه جایگاه معلم را بشناسد و به آن عمل كند.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در سال 1404 رتبه اول علم را داشته باشیم باید جایگاه علمی و مرجعیت اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران را براساس نقشه جامع علمی كشور ارتقاء دهیم.

وزیر آموزش و پروش با تاكید بر این‌كه براساس نقشه جامع علمی كشور معلم كارمند نیست، افزود: در جامعه باید ثابت كنیم معلم كارمند نیست بلكه معلم از جنس استاد، پژوهشگر و فناوران است كه این امر در سند تحول بنیادین براساس رتبه بندی معلمان دیده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز