رحیمی در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی:

باید برای رفع نگرانی و افزایش امنیت سالمندان برنامه ریزی شود

۱۳۹۱/۰۷/۱۹ - ۱۴:۴۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۱۲۴
باید برای رفع نگرانی و افزایش امنیت سالمندان برنامه ریزی شود
معاون اول رییس جمهور گفت: سالمندان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که لازم است برای رفع نگرانی و افزایش امنیت آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به این‌که جمعیت افراد سالمند در جهان رو به افزایش است و ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست، اظهار داشت: باید برای حمایت و ارج نهادن به افراد سالمند کشور گام‌های اساسی برداشته شود که این کار مورد تاکید اسلام و بزرگان دین ما نیز است.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که تغذیه نقش موثر و غیر قابل انکاری در سلامت افراد یک جامعه دارد، بر ضرورت نظارت جدی تر بر اماکن فروش مواد غذایی و رعایت استانداردها و ضوابط لازم در جهت تامین سلامت آحاد جامعه تاکید کرد.

وی همچنین خواستار رعایت نکات بهداشتی در سیلوها و انبارهای ذخیره سازی گندم شد و گفت:باید مقررات و آیین نامه‌های لازم برای انجام این کار هرچه سریعتر تدوین و وارد مرحله اجرا شود.

در این جلسه اسناد ملی «ارتقای ایمنی و سلامت شیر و فرآورده‌های آن» و «ارتقای ایمنی و سلامت فرآورده‌های گوشتی و شناسایی مخاطرات آن‌ها»، با نگاه کنترل و نظارت بر تمام بخش‌های زنجیره، از مزرعه تا سفره مردم، به تصویب رسید.

در این نشست همچنین مقرر شد ظرف مدت یک سال و نیم آینده سیلوها و انبارهایی برای ذخیره سازی گندم بر اساس ضوابط و مقررات بهداشتی در جهت ارتقا و ایمنی و سلامت جامعه ایجاد شود.

تعداد و وضعیت افراد سالمند در کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و پس از ارایه چند گزارش مرتبط با مساله سالمندان، برنامه ملی تحول سلامت، رفاه و منزلت سالمندان ایران مبتنی برالگوی اسلامی- ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این برنامه ملی در کارگروه دیگری مورد بررسی قرار گرفته و پس از اعمال برخی اصلاحات و در نظر گرفتن حمایت‌های بیشتر برای سالمندان، مصوب شود.

در این جلسه گزارشی نیز درباره بیماری نوپدید تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و راه‌های ابتلا و سرایت این بیماری ارایه شد و برنامه‌های مقابله و جلوگیری از انتشار و گسترش این بیماری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما