رئیس جمهور عنوان کرد؛

آمادگی دولت به واگذاری بودجه بهداشت و درمان به خود مردم

۱۳۹۲/۰۱/۲۵ - ۱۸:۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۰۶۱
آمادگی دولت به واگذاری بودجه بهداشت و درمان به خود مردم
دکتر احمدی نژاد گفت: دولت آمادگی دارد تا با تهیه آیین‌نامه‌هایی بودجه بهداشت و درمان را به خودِ مردم واگذار كند تا مردم با استفاده از آن كیفیت خدمات را افزایش دهند.

به گزارش سرویس اجتاعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز(یكشنبه) در مراسم افتتاح فاز اول بیمارستان محب كوثر تهران در جمع مدیران، مسئولان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تاكید بر این‌كه سرجمع هزینه بهداشت و درمان ایران نسبت به سایر كشورها بالاست، گفت: آنچه كه مردم به عنوان هزینه پرداخت می‌كنند و همچنین آنچه كه دولت به‌عنوان پشتیبانی در این عرصه هزینه می‌كند، نسبت به سایر كشورها كم نیست و باید كاری انجام شود تا سهم مردم در پرداخت هزینه‌ها كاهش یافته و ضمن افزایش كیفیت، خادمان عرصه بهداشت و درمان نیز دریافتی بالایی داشته باشند.

رییس جمهور كاهش اتلاف منابع در عرصه بهداشت و درمان را یک امر ضروری دانست و تصریح كرد: با تغییر ساختار، امكان عملیاتی شدن این كار وجود دارد كه در این زمینه باید تكلیف بیمه، وزارت بهداشت و درمان، مردم و خادمان حوزه بهداشت و درمان روشن شود و باید كار را از دولت و نهادهای شبه دولتی به مردم واگذار كنیم.

دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه باید به مردم اعتماد كرد و پشتیبانی لازم را انجام داد تا كارها جلو رود، اضافه كرد: ساخت بیمارستان محب كوثر نمونه خوبی هم از لحاظ اعتماد به مردم و هم به لحاظ كاهش اتلاف منابع است. بنابراین باید در عرصه اتلاف و كاهش منابع، كیفیت و رضایت‌مندی مردم تلاش كرد.

رییس جمهور اظهار امیدواری كرد تا در عرصه بهداشت و درمان به جایی برسیم كه هر كس در این سرزمین نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی داشت بدون هیچ دغدغه‌ای به بیمارستان‌ها مراجعه كند و كلیه خدمات را با كیفیت مناسب دریافت كند و این كار شدنی است چرا كه ظرفیت‌ها در كشور موجود است.

دكتر احمدی‌نژاد افزود: هم منابع مالی خوب و هم نیروی انسانی ماهر در كشور وجود دارد و چیزی كم نداریم البته این بدان معنا نیست كه نیاز به اصلاح نداشته باشیم بلكه در عین اصلاح ساختارها، باید كیفیت‌ها را بالا برد و هزینه‌ها را كاهش داد.

آمادگی دولت برای دادن تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای ساخت بیمارستان‌ها
رییس جمهور از آمادگی دولت برای دادن تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای ساخت بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: باید این تصور غلط كه از گذشته بر ملت تحمیل شده كه دولت و مردم دو بخش جدا از هم هستند را بیش از پیش از بین برد؛ چرا كه نظام اسلامی جز با مردم نیست و فقط با اراده و عمل مردم شكل می‌گیرد. حق جز با اراده مردم حاكم نمی‌شود و خداوند پیامبران را برای قیام و برپایی عدالت فرستاد.

دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: عدالت و پیشرفت جز با حضور مردم امكان پذیر نیست و دولت و سیستم حكومتی در خدمت مردم، از دل مردم و برای مردم است.

رییس جمهور با اشاره به واگذاری‌ها به بخش خصوصی در دولت نهم و دهم و با تاكید بر اینكه همه واگذاری‌ها در این دولت انجام شده، افزود: دولت آمادگی دارد تا با تهیه آیین‌نامه‌هایی بودجه بهداشت و درمان را به خودِ مردم واگذار كند تا مردم با استفاده از آن كیفیت خدمات را افزایش و هزینه‌ها را كاهش دهند.

در تصمیم ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران دخالتی نداشتم
دكتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران با علوم پزشكی تهران در 2 سال پیش اشاره كرد و گفت: البته در این تصمیم هیچ دخالت و اطلاعی نداشتم و در این خصوص نه موافقت اینجانب اخذ گردید و نه مشورتی با من انجام شد. من هم مثل مردم از رادیو و تلویزیون از این تصمیم مطلع شدم اما در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود كه اجازه نمی‌داد تا این تصمیم اشتباه را اصلاح كنیم، چرا كه مصالح بالاتری وجود داشت.

رییس جمهور با اظهار خرسندی از اصلاح این تصمیم اشتباه و جدایی مجدد این دو دانشگاه افزود: اولین نامه‌ای كه از طرف دوستان درباره این دو دانشگاه به اینجانب رسید آن‌را به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ارجاع دادم و ایشان هم تصمیم اشتباه گذشته را اصلاح كردند.

برای خلق حماسه سیاسی باید به مردم اعتماد و كارها را به آنها واگذار كرد
دكتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حماسه به معنای اقداماتی است كه شرایط محیطی را به طور اساسی متحول می كند. وقتی مشكل یا موانع پیدا می شود و بدخواهان و شیاطین وارد عرصه می‌شوند در چنین صورتی ما نیازمند یك كار ویژه و فوق‌العاده هستیم تا محیط را تغییر دهیم.

رییس جمهور با بیان اینكه حماسه در سطح ملی یعنی حضور قاطع مردم در همه عرصه‌ها، افزود: هیچ قدرتی با انرژی و توان مردم قابل برابری و مقایسه نیست. توان یك ملت تجلی قدرت خدا و اسباب جاری شدن اراده الهی در جامعه بشری است به ویژه ملت ایران كه یك ملت پویا، بانشاط، نوآور، فرهنگ ساز، تمدن ساز و مبتكر است كه در طول تاریخ نیز اینگونه بوده است.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به ماموریت ملت ایران از سوی خداوند، این ماموریت را بسیار سنگین دانست و تصریح كرد: ما زمانی در كشور شاهد حماسه خواهیم بود كه در درجه اول به مردم اعتماد كنیم و فرصت‌ها را به مردم بدهیم و در درجه دوم موانع جلوی پیشرفت مردم را برداریم چرا كه هر جا فرصت به مردم داده شد آنجا پیروزی حاصل گردید.

رییس جمهور پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را یك نمونه بسیار خوب در عرصه اعتماد به مردم دانست و گفت: همه قدرت‌های شرق و غرب در آن زمان علیه ملت ایران بسیج شدند، اما امام راحل بزرگترین تصمیم سرنوشت ساز خود را گرفت و به مردم اعتماد كرد و همگان دیدند كه نتیجه جنگ چه شد.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان این‌كه یك شهید هم در جنگ قابل جبران نیست، خاطرنشان كرد: اما در مقایسه با هجمه عظیمی كه دشمنان علیه مردم ایران طراحی كرده بودند، پیروزی خوبی بدست آمد و هزینه در مقابل این پیروزی عظیم خیلی كم بود. علت آن این بود كه امام راحل به مردم اعتماد كرد و ما دیدیم كه در آن دوران جوان 23 ساله فرمانده لشكر و طراح عملیات نظامی در مقابل شرق و غرب بود.

رییس جمهور تاكید كرد: امروز هم باید به مردم اعتماد كرد و برای ایجاد حماسه نیازمند این كار هستیم. نباید برخی مدعیان و گروه‌ها و دستجات سیاسی خیال كنند كه بهتر از 70 میلیون نفر می فهمند. توده‌های مردم وقتی به صحنه آمده و به یك تصمیم واحد برسند، معلوم است كه آن تصمیم برآمده از فطرت الهی انسانهاست.

دكتر احمدی‌نژاد اضافه كرد: فصل مشترک یك ملت فطرت الهی است در اداره كشور و اقتصاد هم همینطور است باید كارها را به مردم سپرد تا شاهد موفقیت باشیم.

پیش از سخنان رییس جمهور به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) یكی از مداحان اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

رییس جمهور پس از افتتاح فاز اول بیمارستان محب كوثر تهران از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید كرد.

نظر شما