عضو شورای عالی نظام پرستاری:

دریافتی پزشکان زیاد نیست، پرستاران حقوق ناچیز می گیرند

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۲:۰۳:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۴۰۲
دریافتی پزشکان زیاد نیست، پرستاران حقوق ناچیز می گیرند
عباس حیدری گفت: اگر دریافتی پزشکان بیش از پرستاران است به معنای این نیست که پزشکان بیش از حق خود می گیرند بلکه این پرستاران هستند که بسیار کمتر از حق خود دریافت می کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه نظام پرستاری عباس حیدری عضو شورای عالی پرستاری در مورد اختلاف درآمدی بین پزشکان و پرستاران گفت: من نمی گویم همکاران پزشک ما زیاد حقوق می گیرند، آنچه دریافت می کنند حقشان است و ارزش کار آنها بیش از این حرفهاست، اما نکته اینجاست که پرستاران ما خیلی کم حقوق می گیرند.

وی افزود: باید به این مسئله توجه داشت، از آنچه بیمار یا بیمه ها می پردازند، چند درصد به پرستار می رسد و در عین حال چند درصد خدمات در نظام سلامت را پرستار انجام می دهد. آیا واقعاً پرستاران به تناسب خدمتی که ارائه می دهند از پرداختی ها سهم می برند یا خیر؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند در منطقی کردن این روند بسیار کمک کننده باشد. البته تا زمانی که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در نظام سلامت اجرایی نشود نمی توان پیشگویی کرد که تا چه میزان می تواند کمک کننده باشد، زیرا بسته به اینکه این تعرفه ها چگونه لحاظ شود، نتیجه متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: اما آنچه بدیهی به نظر می رسد این است که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند، تعریفی جامع در خصوص سهم پرستاران از پرداختی های نظام سلامت ارائه کند و جایگاهی خاص برای پرستاران و خدمات آنها در سیستم بهداشت و درمان کشور دیده شود.

حیدری با انتقاد از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به رغم گذشت سالها از تصویب آن در مجلس گفت: جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری سالهاست که به صورت مداوم پیگیر اجرای این قانون است و حتی بارها امضای ریاست جمهوری و دستور پیگیری از بالاترین سطوح اجرایی اعم از ریاست جمهور و معاون اول رئیس جمهور برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری صادر شده است.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه همواره بخش هایی نظیر بیمه ها زیر بار این مصوبه قانونی نمی روند و از اجرای آن شانه خالی می کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از مهمترین خواسته های جامعه پرستاری خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای این قانون نقش بسزایی حقوق دریافتی پرستاران دارد، انتظار است مسئولان نیز مسئله را درک کرده و به این خواسته بحق جامعه پرستاری جامه عمل بپوشانند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز