رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با برنا:

امروز، ۲۰ قلم داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتند

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۲:۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۴۴۵۸۵
امروز، ۲۰ قلم داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه‌ قرار گرفتند
دیناروند از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه از امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، بعد از گذشت 41 روز از اعلام برنامه ۱۰۰ روزه وزیر بهداشت برای بهبود وضعیت حوزه سلامت بالاخص کاهش قیمت داروها و بازگشت قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به نرخ سال گذشته، وعده های قاضی زاده هاشمی یکی پس از دیگری در حال تحقق است.پیش از این وزیر بهداشت قول مساعد داده بود که از ابتدای مهرماه قیمت داروها در کشور کاهش می یابد.

با انعقاد تفاهم نامه ای قرار است؛ هزینه پرداختی بیماران سرطانی به ۱۰ درصد کاهش یابد، سهم پرداختی بیماران ام اس در خصوص داروهای تولید داخل ۱۰ درصد شود،  تقریبا برای بیمار دارو رایگان تمام می شود و داروهای وارداتی که خیلی گران تر است با سهم پوششی بیمه ای، ۷۰ درصد شود.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا از اضافه شدن 20 قلم داروی جدید به فهرست داروهای حمایتی تحت پوشش بیمه از امروز خبر داد و گفت: اغلب این داروها جزو داروهای بیماران صعب العلاج و اغلب گران قیمتی هستند که به منظور رفاه حال بیماران از این پس تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی افزود: قیمت این داروها با در نظر گرفتن مابه التفاوت نرخ ارز، به قیمت سال گذشته بازخواهند گشت.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به این مطلب که در گذشته 136 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفتن و قیمت آن ها به سال قبل بازگشت، اظهار داشت: 20 قلم داروی جدید که قرار است بیمه شوند به محض نهایی شدن اعلام خواهد شد.

به نظر می رسد با روی کار آمدن قاضی زاده هاشمی و اجرای برنامه های او در حوزه سلامت تا حدودی آرامش به بازار دارویی کشور بازگشته؛ البته باید منتظر ماند و دید که آیا دیگر برنامه های اعلامی وزیر بهداشت تحقق خواهد یافت یا خیر؟

امید است دیگر وزرا بتوانند در تحقق برنامه‌های خود تمام توان و کارایی خود را به کار گیرند.


نظر شما