درمان ایدز کشف شد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۲:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۶
درمان ایدز کشف شد
دانشمندان روش جدیدی برای درمان ایدز کشف کردند که با استفاده از آن سیستم ایمنی بدن انسان این ویروس را درمان می ‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در این روش دانشمندان سیستم ایمنی بدن انسان را به شکلی در خدمت خود گرفتند که توانست به طور کامل با این ویروس مبارزه کرده و آن را از بدن خارج کند.

در حالی که در درمان این بیماری پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است، اما این ویروس به قدری در فریب سیستم ایمنی بدن انسان تواناست که هنوز هم دانشمندان به یک روش قطعی برای درمان آن دست پیدا نکردند.

دانشمندان معتقدند با استفاده از این روش جدید نه تنها می‌توان بیماری ایدز را درمان کرد، بلکه با کمک آن عفونت‌های طولانی‌مدت دیگر مانند هپاتیت B، هپایت C و سل نیز قابل درمان خواهد بود.
مدت‌هاست دانشمندان در تلاش هستند از سیستم ایمنی  بدن خود انسان برای مبارزه با این ویروس‌ها و باکتری‌ها استفاده کنند. 

مارک پلگرینی که در طراحی این روش همکاری داشته است در این باره گفت: ویروس‌هایی مانند ایدز و هپاتیت B و C دائما سیستم ایمنی بدن انسان را فریب می‌دهند. به همین دلیل این بیماری‌ها غیر قابل درمانند و تاپایان عمر با فرد بیمار همراه خواهند بود.

با وجود تلاش‌های زیادی که برای درمان این بیماری‌ها صورت گرفته است، اما این ویروس‌ها به تدریج تمام بدن را دربر می‌گیرند و سلول‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند تا این که در نهایت سیستم ایمنی بدن انسان جنگ را به این عوامل بیماری‌زا می‌بازد.

اما در آخرین مطالعات دانشمندان به دلیل اصلی فرسایش سیستم ایمنی پی بردند و تلاش کردند با ایجاد تغییراتی در ژن‌های بدن میزبان، پاسخ ایمنی را ارتقا بدهند تا بدن بهتر بتواند با عفونت مبارزه کند.

دانشمندان توانستند با غیر فعال کردن برخی از ژن‌ها به سیستم ایمنی بدن این امکان را بدهند که به تدریج به مبارزه با ویروس ایدز بپردازند و آن را از بدن حذف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز