در گفت وگو با برنا اعلام شد

بهره برداری دستگاه پت اسكن در مراكز درمانی كشور در دهه فجر

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۷:۲۴:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۱۲
بهره برداری دستگاه پت اسكن در مراكز درمانی كشور در دهه فجر
قائم مقام وزیر در امر تجهیزات پزشکی کشور از بهره برداری دستگاه پت اسكن در مراكز درمانی كشور در ایام دهه فجر خبر داد.

ابراهیم متولیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: دستگاه تصویر برداری پت اسکن می تواند تومور و سلول های در حال فعالیت را نشان دهد به طوری که با استفاده از  این دستگاه می توان سرعت رشد سرطان در بدن را مشاهده كرد.

قائم مقام وزیر در امر تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد: دستگاه های تصویربرداری سی تی اسكن فقط بافت های بدن مانند كبد و طحال را نشان می دهد. این در حالی است که دستگاه تصویربرداری پت اسكن متابولیسم سلولی را نیز نشان می دهد.

وی افزود: همچنین تجهیزات پیشرفته رادیوتراپی موسوم به دستگاه شتاب دهنده خطی برای نخستین بار در مراكز درمانی كشور نصب و به بهره برداری می رسد که این تجهیزات پزشكی با تولید اشعه و انرژی رادیوتراپی در درمان بیماری های سرطان كاربرد دارد. این دستگاه های جدید، جایگزین دستگاه های كبالت در كشور می شوند. دستگاه كبالت نوعی دستگاه اشعه درمانی است.

گفتنی است قائم مقام وزیر بهداشت در امور بازرگانی چندی پیش در باره دستگاه پت اسکن گفت: نخستین دستگاه پیشرفته تشخیصی پت اسكن  در اولیل سال جاری وارد كشور شده، در بیمارستان شریعتی تهران نصب و حتی تست آزمایشی آن نیز انجام شده است.

ابراهیم متولیان افزود: دستگاه تصویر برداری پت اسکن به مبلغ 10 میلیون دلار خریداری شده  که این دستگاه برای تشخیص و درمان بیمارانی بسیار تاثیر گذار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز