مشاور وزیر و مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات خبر داد

صرفه‌جویی ۹۰۰ میلیون تومانی به دلیل راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری در وزارت بهداشت

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۴:۴۸:۳۸
کد خبر: ۱۶۲۹۹۲
صرفه‌جویی ۹۰۰ میلیون تومانی به دلیل راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری در وزارت بهداشت
حسین ریاضی گفت: با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری در وزارت بهداشت، سالانه حدود 900 میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حسین ریاضی در بازدید از توانمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی جهرم، سیستم اتوماسیون اداری در وزارت بهداشت را از تجربه‌های موفق سال‌های اخیر برشمرد و افزود: با راه‌اندازی این سیستم و حذف نامه‌های کاغذی، علاوه بر حذف چرخه زمانی مربوط به ارسال نامه، رضایتمندی ارباب رجوع نیز افزایش یافته و سالانه حدود 900 میلیون تومان نیز در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است به طوری که در همین راستا 18 دبیرخانه و فضاهای بایگانی مربوطه حذف شده و ارتباط اداری به شکل الکترونیک بین 14 ساختمان اداری مختلف برقرار شده است.

وی با اشاره به استقرار سامانه استعلام الکترونیکی هویت در وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند با فعال کردن این سیستم، دقت و سرعت امور مربوط به پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها را ارتقا دهند.

ریاضی راه‌اندازی مرکز داده‌ها (data center) در وزارت بهداشت را از تجربه‌های موفق برشمرد و افزود: این مرکز با تجهیزات سخت افزاری بسیار خوب و با دارا بودن 48 رک (rack) در فضایی به مساحت 750 متر مربع تاسیس شده و کمک خوبی به سرور دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی جهرم باشد.

مشاور وزیر بهداشت دلیل سفر به جهرم را آشنایی با توانمندیها و بررسی مشکلات پیش‌روی این دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: استقرار سیستم‌های مرتبط با فناوری اطلاعات در ابتدای امر نیازمند سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی است اما مطمئنا هزینه‌های صرف شده از طریق صرفه‌جویی‌هایی که پس از استقرار سیستم‌ها ایجاد خواهد شد در زمان نسبتا کوتاهی باز خواهد گشت و با استقرار سیستم‌های ماندگار، انشاءالله نتایج مثبت آن نصیب مردم، بیماران، اعضای هیئت علمی دانشگاه و دانشجویان خواهد شد.

مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به لزوم بسترسازی مخابراتی جهت پوشش بیش از 1200 روستای استان فارس گفت: در حال حاضر تنها دو درصد از روستاهای استان مجهز به اینترنت پرسرعت (ADSL) است و ما به مخابرات استان فارس پیشنهاد داده‌ایم که طرح گسترش مخابرات روستایی را با در نظر گرفتن اولویت‌های بهداشتی پیگیری کند. 

رئوفی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: حضور مدیران فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در این دانشگاه نشان دهنده اهمیت زیاد این حوزه در فرآیندهای کاری و خدمت‌رسانی است. 

وی با اشاره به اینکه امروزه فناوری اطلاعات بستر و زمینه تمام فعالیت‌ها شده است، افزود: هزینه‌های انجام شده در این حوزه در مدت زمان نسبتا کوتاهی از طریق صرفه‌جویی‌هایی که در فرآیندها ایجاد می‌کند به دانشگاه برمی‌گردد و لازم است فرآیندهای دانشگاه با سرعت بالای پیشرفت فناوری اطلاعات متناسب و بروز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز