وزیر بهداشت در همایش ملی اعطای نشان ایمنی و سلامت اعلام کرد:

تلاش دولت برای ارتقاء امنیت و سلامت غذایی مردم

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۵۷:۰۵
کد خبر: ۱۸۵۳۱۴
تلاش دولت برای ارتقاء امنیت و سلامت غذایی مردم
وزیر بهداشت گفت: تشویق از صنایعی که محصولات سالم غذایی تولید می کنند، گامی در جهت پیشگیری از بیماری های وابسته به مواد غذایی آلوده است.

دکتر سید حسن هاشمی در همایش ملی اعطاء نشان ایمنی و سلامت با اشاره به این که امنیت و سلامت غذا دغدغه کنونی همه دولت هاست گفت: بدون تردید برخورداری از غذای سالم و حلال تاثیر بسزایی در ساختن جامعه سالم به دست انسان سالم است. بخصوص که از این طریق می توان در مسیر توسعه پایدار گام برداشت. امید داریم دولت یازدهم نیز بتواند به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل کند.


اولین جلسه شورای عالی امنیت و غذا در دولت یازدهم هفته آینده برگزار می شود

وزیر بهداشت با تاکید بر این که شورای عالی سلامت و امنیت غذا عالی ترین و جامع ترین مرجع تصمیم گیرنده در بحث غذا است، گفت: اولین جلسه این شورا در دولت یازدهم روز یکشنبه هفته آینده با حضور ریاست جمهور و دستگاههای عضو این شورا برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم تصمیمات لازم را در حوزه سلامت و امنیت غذا اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به این که دولت قصد دارد در حوزه سلامت، محیط زیست، غذا و بهداشت عمومی قدم های موثری بردارد، افزود: به یقین می توان گفت شخص رییس جمهور همانطور که روز اول وعده داده، مصمم است تا به وضعیت رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان سر و سامان یابد.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که امسال باید سال سلامت را به جای هفته سلامت در ذهن بگنجانیم، خاطر نشان کرد: بارقه های سال سلامت از آغاز بهار با ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری شروع شده است. بخصوص که دو بند از سیاست های ابلاغی به امنیت غذایی اشاره کرده و تولیت آن به وزارت بهداشت واگذار شده است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در سال 93 شاهد تلاش های مسئولان در تغییر خدمات رسانی در سیمای سلامت باشیم.


50 درصد سکته های قلبی و مغزی حاصل بیماری های غیرواگیر است

وزیر بهداشت با اشاره به این که تشویق از صنایعی که محصولات سالم غذایی تولید می کنند، در واقع گامی در جهت پیشگیری از بیماری های وابسته به مواد غذایی آلوده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر بیماری های غیر واگیر جای خود را به بیماری های واگیر داده اند و در راس این بیماری ها، 50 درصد مرگ و میرها و ناتوانی ها مربوط به سکته های قلبی و مغزی است.

دکتر هاشمی گفت: همچنین در ایران مصرف نمک 2 و نیم برابر استاندارد جهانی است. اسیدهای چرب غیر اشباع و ترانس نیز در مقایسه با استانداردهای توصیه شده بیش از حد مصرف می شود.

وی تاکید کرد: باید آرزو کنیم مواد غذایی سالم در دسترس آحاد مردم قرار گیرد چون متاسفانه علی رغم تمام اطلاع رسانی های انجام شده، هنوز قشر محروم جامعه قدرت تشخیص مواد غذایی سالم را از مواد ناسالم ندارند.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده در عرصه های مختلف به این مساله پرداخته شود و تصمیمات دولت در این زمینه سرآغاز توجه بیشتر به امنیت غذا باشد تا با تلاش وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و مردم بتوانیم به سوی امنیت غذایی گام های موثری برداریم.

گفتنی است: همایش ملی اعطاء نشان ایمنی و سلامت صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از مسئولان و مدیران سازمان غذا و دارو در تالار امام (ره) همین دانشگاه برگزار شد و از تولیدکنندگان صنایع آشامیدنی و خوراکی برتر و دارای محصولات منتخب تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز