نمایشگاه خیریه نقاشی کلارا به نفع کودکان مبتلا به سرطان‎

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۲۰:۴۵:۰۶
کد خبر: ۱۸۶۰۴۹
نمایشگاه خیریه نقاشی کلارا به نفع کودکان مبتلا به سرطان‎
نمایشگاه خیریه نقاشی کلارا به نفع کودکان مبتلا به سرطان‎ به مدت 3 روز از 18 تا 20 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری برنا، هنرمند 8 ساله کلارا کیامهر در 4سالگی به دلیل ابتلا به بیماری مدتی در بیمارستان بستری می شود. در زمان مداوا و اقامت در بیمارستان، کلارا با هوش و کنجکاوی کودکانه خود متوجه چهره‌های معصوم و متفاوت همبازی‌های خردسال خود شد که از بیماری عمیقی رنج می‌برند و مانند او با آرامش و خوشبختی زندگی نمی‌کنند.

پس از آن دوستی میان کلارا و این کودکان، شکل گرفت، با آن‌ها آواز می‌خواند و نقاشی می‌کرد و در نهایت از پدر و مادرش پرسید که برای کمک به این کودکان چه کار باید بکند و والدین چون هر دو گرافیست می باشند به او پیشنهاد می دهند که نقاشی بکشد و نقاشی‌هایش را بفروشد و بعد با پولش برای کودکان دارو بخرید.

این سخن والدین تاثیر شگرفی بر روی کودک 4 ساله‌اش می‌گذارد و او به نقاشی روی می‌آورد و تمام دغدغه‌اش برپایی نمایشگاهی به نفع کودکان سرطانی می‌شود تا کمک کوچکی به آن‌ها بکند.

کلارا در نقاشی‌هایش امیدها، آرزوها، روابط اش با جهان پیرامون و دنیایی پر امید و شادی را به تصویر کشیده است. او در نخستین نمایشگاهش 20 بوم در ابعاد 40 در 40 سانتیمتر را با تکنیک رنگ روغن به نمایش می‌گذارد.

کیارش کیامهر پدر کلارا اظهار می دارد به پیشنهاد کارشناسان هنری قیمت تابلوهای کلارا را 700 هزار تومان گذاشته‌ایم و چون نمایشگاه خیریه است امیدواریم که آثار به قیمت بالاتری به فروش برسد.

این نمایشگاه به مدت 3 روز از 18 تا 20 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد

نظر شما