دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد:

آذربایجان شرقی کمپ ترک اعتیاد دولتی ندارد

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۵:۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۶۱۴۱
آذربایجان شرقی کمپ ترک اعتیاد دولتی ندارد
محمد اسماعیل سعیدی گفت: اقدامات برای تأمین اعتبار این موضوع در استان صورت گرفته اما کافی نیست.

نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی مرکز دولتی نگهداری و درمان معتادان ندارد، گفت: اقدامات برای تأمین اعتبار این موضوع در استان صورت گرفته اما کافی نیست.

به گزارش سرویس سلامت جوان خبرگزاری برنا، نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز در مجلس شورای اسلامی در مورد عدم وجود مرکز دولتی نگهداری و درمان معتادان در آذربایجان شرقی، گفت: مراکز و کمپ های خصوصی برای نگهداری وجود دارد اما سازمان بهزیستی که متولی این موضوع است و دستگاه های حمایتی کمپ دولتی را تا کنون احداث نکرده اند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی تا چند سال قبل مشکل حاد و جدی از نظر اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر نداشت اما در حال حاضر مشکل اعتیاد فراگیر شده و اکثر شهرهای بزرگ درگیر این موضوع هستند پس باید فکری برای این موضوع شود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان ها و دستگاه های مسئول بایستی دنبال ایجاد کمپی باشند که بتوانند بحث نگهداری، مراقبت و درمان معتادان را دنبال کنند.

محمد اسماعیل سعیدی ادامه داد: اقداماتی که دستگاه های اجرایی در این زمینه انجام داده اند طرح و پیگیری موضوع و درخواست تخصیص اعتبار است.

وی انتصاب یکی از مشاوران استاندار به عنوان مشاور در موضوع مواد مخدر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظر من این انتصاب گام مثبتی بوده که بتواند یک هماهنگی بین دستگاه های مسئول برقرار کرده و مطالبات و انتظارات استانداری را از طریق عالی ترین مقام اجرایی استان و نمایندگان پیگیری کند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه هنوز نتیجه ای از اقدامات انجام شده نگرفته اند و لزوم احداث کمپ درمان معتادان، گفت: اقدامات برای تأمین اعتبار این موضوع در استان صورت گرفته اما کافی نیست.

نظر شما