مدیرکل تأمین‌اجتماعی کردستان:

یک‌سوم جمعیت کردستان تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۵:۳۱:۰۶
کد خبر: ۲۰۳۱۵۰
یک‌سوم جمعیت کردستان تحت‌پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند
این استان هم‌اکنون با داشتن 12 شعبه و یک واحد کارگزاری، یک‌سوم جمعیت استان را تحت‌پوشش قرار داده و بیش از 18 نوع حمایت ارزنده به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌دهد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان گفت: این استان هم‌اکنون با داشتن 12 شعبه و یک واحد کارگزاری، یک‌سوم جمعیت استان را تحت‌پوشش قرار داده و بیش از 18 نوع حمایت ارزنده به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس سلامت جوان خبرگزاری برنا، فریدون خدابنده‌لو ضمن بیان این مطلب، افزود: بخش عمده و اساسی منابع این استان از طریق بخش بیمه‌ای و از محل وصول حق‌بیمه‌ها، جرایم و خسارات، سرمایه‌گذاری و بیمه‌بیکاری تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: افزایش سطح دستمزدها باتوجه به تورم جامعه، افزایش بیمه‌شدگان اصلی و تعامل با مجامع کارفرمایی و کارگری، تأثیربسزایی در افزایش درآمدی داشته است.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌شدگان استان کردستان تا پایان سال 92، نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، 8/2 درصد رشد داشته است، افزود: بیشترین افزایش مربوط به کارگران ساختمانی بوده است.

وی گفت: تعداد مستمری‌بگیران این استان تا پایان سال گذشته نیز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 5/7 درصد رشد داشته است و این تعداد افزایش مربوط به بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور، اصلاح نحوه جمع‌آوری آمار تعداد پرونده‌ها و ایجاد سوابق از طریق ماده 148 قانون کار بوده است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد بیمه‌شدگان این استان تا پایان سال 92 به ترتیب مربوط به قالیبافان با 23هزار و 220 نفر، کارگران ساختمانی با 22هزار و 9 نفر و رانندگان درون و برون‌شهری با 19 هزار و 199 نفر بوده است.

وی گفت: همچنین بیمه حرف و مشاغل آزاد با 6هزار و 410 نفر، بیمه‌شدگان اختیاری با 4هزار و 367 نفر، بیمه مددجویان کمیته امداد با 3 هزار و 875 نفر، زنان سرپرست خانوار با 3هزار و 704 نفر، بیمه باربران انفرادی با 2هزار و 525 نفر، بیمه طلاب روحانیون با یک‌هزار و 807 نفر و بیمه نویسندگان با 385 نفر بیشترین تعداد بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی استان کردستان را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز