به همت تیم کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

هزارمین حلزون شنوایی در گوش کودک ۲.۵ ساله کاشته شد

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۷:۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۴۸۸۴
در هزارمین عمل جراحی مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، هزارمین حلزون شنوایی در گوش کودک 2.5 ساله هرمزگانی کاشته شد .

در هزارمین عمل جراحی مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هزارمین حلزون شنوایی در گوش کودک 2.5 ساله هرمزگانی کاشته شد.

به گزارش سرویس سلامت جوان خبرگزاری برنا، صبح 25 تیرماه وقتی که وارد مرکز کاشت حلزون شنوایی شیراز واقع در بیمارستان خلیلی می شدی کودکان و نوجوانانی را می دیدی که آمده بودند تا به کودک 2.5 ساله هرمزگانی اطمینان دهند که با کاشت حلزون شنوایی و گذراندن دوران توانبخشی از جمله گفتار درمانی، می تواند همانند کودکان عادی بشنود، صحبت کند و پس از آن دیگر مثل یک فرد عادی به زندگی خود ادامه دهد.

الهه که اکنون کلاس اول دبیرستان را گذرانده و به سن نوجوانی رسیده، نخستین فردی بوده که توسط تیم مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سن 3 سالگی مورد جراحی و سپس توانبخشی قرار گرفته است.

وی در حال حاضر همانند نوجوانان عادی می شنود ، صحبت می کند و می گوید: از تیم کاشت حلزون شنوایی تشکر می کنم زیرا همگی خوب هستند و من از آنها راضی هستم.

زهرا که در 3 سالگی مورد جراحی قرار گرفته و اکنون 13 ساله است، پوریا که کلاس هفتم است و عزل 13 ساله هم ، هر چند که در حدود 2.5 تا 3 سالگی مورد عمل کاشت حلزون شنوایی قرار گرفته اند و چیز زیادی را به خاطر نمی آورند، اما قدردان زحمات دکتر سید بصیر هاشمی ، جراح و مسوول مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، شاپور حق جو ، مدیر مرکز ، کاظم زارعی، مسوول بخش شنوایی سنجی مرکز، سکینه منبتی ، مسوول گروه گفتار درمانی مرکز و لیلا منشی زاده، کارشناس ارشد تیم گفتار درمانی مرکز هستند.

رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت : انجام این جراحی ها و بدنبال آن توانبخشی های لازم توسط تیم کاشت حلزون در شیراز از سال 82 آغاز شد که امروز ، 25 تیرماه ،موفق به انجام هزارمین عمل کاشت حلزون شنوایی در کودک 2.5 ساله هرمزگانی شدیم.

دکتر سید بصیر هاشمی افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت خود را از سال 82 در بیمارستان خلیلی آغاز نمود و با توجه به توان علمی و امکانات موجود، در حال حاضر دومین مرکز کشور از نظر تعداد جراحی های انجام شده است.

وی بیان کرد: کودکانی که به طور مادرزادی ناشنوا باشند در صورتیکه ناشنوایی آنها در زمان مناسب تشخیص داده شود و همچنین افرادی که گفتار دارند اما به دلیل حادثه ای دچار ناشنوایی می شوند، می توانند مورد جراحی کاشت حلزون شنوایی قرار گیرند.

دکتر هاشمی تصریح کرد : کاشت حلزون شنوایی برای کودکان تا سن مشخصی به خوبی جوابگو می باشد که یک سالگی زمان طلایی برای این جراحی می باشد و افرادی که بدلیل حادثه ای دچار ناشنوایی شده اند ، باید تا 10 سال پس از وقوع ناشنوایی اقدام به انجام کاشت لزوم نمایند تا نتیجه مناسب را دریافت کنند.

وی گفت : کودکان پس از انجام جراحی کاشت حلزون توسط شنوایی سنج ها و سپس گفتار درمان های تیم ، مورد توانبخشی قرار می گیرند که انجام این موارد تا یکسال پس از عمل کاشت دارای اهمیت ویژه ای است.

دکتر هاشمی اظهار داشت: بیماران جنوب کشور در این مرکز مورد درمان قرار می گیرند، بنابراین پس از گذشت حدود 10 سال از فعالیت مرکز در حال حاضر برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر نیاز به فضای وسیع تر و توسعه مرکز داریم .

وی با اشاره به اینکه پیش از این با همکاری تیم مرکز کاشت و خیران ، مرکزی برای توانبخشی دررحمت آباد شیراز ، علاوه بر بیمارستان خلیلی ،اختصاص داده شده است ، افزود : ما در حال حاضر به این توان علمی رسیده ایم که در صورت تامین امکانات ،در هفته در صورت نیاز تا 10 عمل کاشت را داشته باشیم.

دکتر هاشمی گفت : پس از انجام جراحی کاشت حلزون شنوایی ، کودکان به دلیل نیاز به توانبخشی حدود یکماه باید در شیراز بمانند که با توجه به اینکه ما کودکان جنوب کشور را پوشش می دهیم ، کودکان و والدین برای ادامه درمان نیاز به مکانی جهت اقامت دارند که خیران می توانند در این زمینه حمایت کنند .

وی بیان کرد : مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی فعالیتش ، به دلیل دارا بودن نیروی انسانی، هماهنگی و امکانات قوی موفق به پشرفت و افزایش تعداد عمل های جراحی شده و بر این اساس موفق گردید که میزبان چهارمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته شود.

دکتر هاشمی گفت : این کنگره اردیبهشت ماه 95 در شیراز برگزار می شود در حالی که سه دوره پیشین در تهران برگزار شده و شیراز به دلیل امکانات و توانایی های موجود در این زمینه موفق به میزبانی چهارمین دوره شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز