آهنگی که پاشایی به سمر تقدیم کرده بود؛

آیروم: جنگ با سرطان آسان است/ آسودگی خاطر و تغذیه مناسب کافی است

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۴:۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۹۰۱۹
آیروم: جنگ با سرطان آسان است/ آسودگی خاطر و تغذیه مناسب کافی است
توجه به کیفیت مواد غذایی، اجتناب از فرآورده های صنعتی و نیمه صنعتی، کنترل خشم، اضطراب و استرس از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

سرطان، موجی است که به تازگی همه گیر شده است. موسسات بسیاری هم در این زمینه فعالیت خود را انجام می دهند.

بنیاد خیریه سمر یکی از همین موسسات است؛ تشکل غیردولتی که از سال 86 با تمرکز بر افراد سرطانی بالای 14 سال سن را در بر گرفته است.

آیروم، مدیر عامل موسسه خیریه سمر در گفتگو با گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا گفت: متاسفانه به علت این که بزرگسالان در این بیماری مهجور مانده اند و اینکه طیف گسترده ای را شامل می شوند ما در این موسسه از این بیماران بزرگسال 14 تا 90 سال حمایت می کنیم وعلاوه بر خدمات مالی جامع در زمینه های تامین هزینه های شیمی درمانی ودارویی وپزشکی نیازهای معیشتی و غذایی ویژه را به آنان عرضه می کنیم. این موسسه تمام خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار افراد مبتلا به سرطان قرار می دهد و 1600 بیمار را تحت پوشش خود قرار داده که تعداد بسیاری از آن ها موفق شده اند که با این بیماری مبارزه کنند و درسلامت کامل به زندگی خود ادامه می دهند.

وی در ادامه بیان کرد: موسسه سمر فرایند ویژه ای را طراحی کرده که احتمال بهبود و بازیابی این بیماران را افزایش می دهد. افراد تحت پوشش این موسسه علاوه بر اینکه در فرایند درمان های پزشکی در مراکز درمانی تحت مراقبت قرار می گیرند در خود موسسه سمر از آن ها حمایت های غذایی و روحی ویژه ای می شود.

آیروم افزود: اصلاح سبک زندگی و تغذیه سالم را در پیشگیری از سرطان نقش بسیار مهم و ویژه ای دارد آنجا که ما در این موسسه با وجود محدودیت های مالی 10درصد از منابع خود را به موضوع پیشگیری از سرطان بنا گذاشته ایم در اینجا تاکید می کنم موضوع پیشگیری با موضوع غربالگری متفاوت است و ما باید تلاش کنیم تا آگاهی های عمومی جامعه را در این مرحله بالا ببریم تا به حمایت های بعدی از بیمار مبتلا به سرطان در زمینه های درمانی نداشته باشیم، کنترل خشم، اضطراب و استرس اصلاح روش های غذایی کمک بسیار ویژه ای به افراد جامعه می کند که از این بیماری به دور بمانند. بر اساس تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته سرطان معمولا یا به خاطر ضعف ایمنی بدن مانند کمبود انواع ویتامین ها و کربوهیدرات ها و پروتئین ها به وجود می آیند و یا به خاطر اینکه افراد در جامعه در سطح نامناسب به لحاظ خشم، اضطراب و استرس قرار دارند.

وی تاکید کرد: بیمار مبتلا به سرطان فقط مبارزه پزشکی باز نمی خواهد سلامت عمومی جامعه باید بر اساس سلامت روانی و بهبود روش های تغذیه ای در کنار مواد غذایی با کیفیت قرار بگیرد. اگر ما سعی کنیم که با کمترین هزینه در برنامه غذایی خود اصلاحات اساسی را به وجود بیاوریم موفق می شویم که بتوانیم با این سرمایه گذاری کوچک گامی بزرگ در پیشگیری از سرطان داشته باشیم مانند گنجاندن و در کنار این اصلاحات در سبک زندگی نیاز به عزم ملی در کنترل آلاینده های کشاورزی و صنعتی داریم که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیروم اظهار کرد: حذف غذاهای ناسالم مانند فست فودها و فرآورده های صنعتی و نیمه صنعتی عامل مهمی است که می تواند در کاهش ابتلا به سرطان در جامعه موثر باشد از طرف دیگر باید این فرهنگ در بین مردم عمومیت پیدا کند که با کاستن از حجم وعده های غذایی در شبانه روز از انواع سبزیجات و حبوبات و پروتئین های گیاهی و مخصوصا مصرف ماهی در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

وی گفت: با وجود کمبود منابع مالی و اینکه دست ما برای فرهنگسازی در این زمینه بسته است ما آمادگی داریم تا در مناطق مختلف تهران با ایجاد کارگاه های آموزشی و مشاوره رایگان توسط کارشناسان متخصص در این زمینه به شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی در زمینه پیشگیری از سرطان آموزش دهیم وبا برپایی جلسات مستمر هفتگی و ماهانه به کارکنان آنها به آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری از سرطان کمک کنیم. 

آیروم، ضمن تشکر از اقدامات حمایتی مناسب دولت و وزارت بهداشت که قرار است در طرح جامع سلامت در مرحله بعدی به بیماران مبتلا به سرطان و هزینه های درمانی آنها معطوف شوند استقبال کرد و آن را گامی مهم درجهت بهبود بیماران مبتلا به سرطان دانست.

وی در پایان اضافه کرد: ما به عنوان موسسه غیردولتی و خودکفا که با کمک های مردمی و شخصی اداره می شود با مشکلات زیادی در زمینه تامین هزینه روبرو هستیم و منابعی که در اختیار داریم کافی نیست به طور مثال هر بیمار مبتلا به سرطان به طور متوسط از 500 هزار تا 35 میلیون تومان هزینه را به خود اختصاص می دهند و امیدواریم که دولت محترم بتواند به این گونه موسسات نگاه ویژه ای داشته باشند. 

آِیروم با اشاره به ضایعه از دست دادن مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان گفت که ما در شهریورماه بازارچه خیریه ای را برپا کردیم و از ایشان دعوت کردیم تا در این مراسم حضور داشته باشند ولی متاسفانه به علت نامساعد بودن شرایط جسمی نتوانستند به این بازارچه بیایند و در عوض یکی از آهنگ های خود را به موسسه سمر تقدیم کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز