با تلاش محققان دانشگاه شیراز؛

اولین دستگاه رگ یاب نوزاد تولید داخل در کشور ساخته شد

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۱:۰۱
کد خبر: ۲۵۵۳۳۹
اولین دستگاه رگ یاب نوزاد تولید داخل در کشور ساخته شد
اولین دستگاه رگ یاب نوزاد تولید کشور با حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته شد.

به گزارش گروه سلامت جوان برنا، رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارش‌های خارج از دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: دستگاه رگ‌یاب نوزاد با استفاده از تکنیک تابش نوری (Trans illumination) است که پس از 14 ماه فعالیت تحقیقاتی مستمر توسط شرکت والا اندیشه پایا در شیراز تولید شده است.

علیرضا مهرابی افزود: این دستگاه برای اولین بار در کشور ساخته شده و نسبت به نمونه‌های خارجی کیفیتی بهتر و قیمتی کمتر دارد به‌گونه‌ای که قیمت آن در مقایسه با نمونه خارجی، یک سوم است.

وی ادامه داد: این دستگاه با کسب جواز تاسیس از وزارت صنایع و معادن از اردیبهشت سال جاری در بعضی از بیمارستان‌های شیراز مورد استفاده آزمایشی قرار گرفت که طبق نظر کاربران متخصص، موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای بیمارستان شده است.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی و سفارش های خارج از دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: کاهش درد و عفونت و سایر آسیب‌ها برای نوزادان و کودکان از ویژگی‌های مثبت استفاده از این دستگاه است.

وی تصریح کرد: قابل حمل بودن، استفاده از باتری داخلی لیتیومی قابل شارژ، کاربری آسان و تک کاربره بودن از دیگر مزایای استفاده از این وسیله است.

مهرابی خاطرنشان کرد: این رگ‌یاب نوزاد با کسب پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات پزشکی با نام تجاری" VeinTech " آماده ارائه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز