همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان فارس؛

عملیات احداث مرکز آموزش عالی سلامت در مرودشت و بیمارستان جدید این شهرستان آغاز شد

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۹:۵۱:۲۷
کد خبر: ۲۵۵۶۴۰
عملیات احداث مرکز آموزش عالی سلامت در مرودشت و بیمارستان جدید این شهرستان آغاز شد
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عملیات احداث مرکز آموزش عالی سلامت مرودشت و نیز بیمارستان جدید مرودشت آغاز شد.


به گزارش گروه سلامت جوان برنا، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزیر بهداشت در مراسم آغاز عملیات احداث مرکز آموزش عالی سلامت مرودشت ضمن قدردانی از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: برخورداری از خدمات بهتر و دستاوردهای جدیدتر علوم پزشکی ، حق مردم است.
 
وی افزود : امیدواریم با کلنگ زنی این مرکز آموزش عالی ، به سرعت شاهد بهره برداری از پروژه ها باشیم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید در گسترش آموزش پزشکی در سطح بین المللی فعال شود تا تربیت دانشجو در سایر رشته ها را به شهرهایی مانند مردشت منتقل کند .

وی با اشاره به وجود مشکل سالک در برخی نقاط کشور از جمله مرودشت، گفت: برای رفع این مشکل نیاز به همکاری سایر دستگاه هاست که باید با کمک دستگاه های مختلف مانند جهاد کشاورزی و وزارت کشور برای رفع این مشکل تلاش شود .

دکتر هاشمی از اعزام یک تیم بهداشتی به منطقه برای رفع این مشکل خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نماینده این شهرستان به دلیل پیگیری برای دو پروژه بیمارستان جدید و مرکز آموزش عالی سلامت مرودشت تشکر می کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه مرودشت پس از شیراز، پرجمعیت ترین شهرستان استان فارس محسوب می شود و احداث یک مرکز آموزش عالی در این شهرستان مورد نیاز بود، گفت: این مرکز نخستین مرکز آموزش عالی سلامت در فارس محسوب می شود و رشته های کارشناسی به تدریج از شیراز به این موسسات منتقل می شود .

محمدهادی ایمانیه با اشاره به راه اندازی آموزش های پرستاری، بهداشت خانواده و بهداشت عمومی در این دانشکده، ابراز داشت: رشته مراقبت سلامت از جمله نیازهای مراکز سلامت جامع استان است که برای این مرکز در نظر گرفته شده است .

وی خاطرنشان کرد: زمین این مرکز از طرف دانشگاه تامین شده که امیدواریم با کمک فرماندار، شهردار، شورای اسلامی شهر، امام جمعه، نماینده شهرستان، نیکوکاران و دولت به بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت با حضور در شهرستان مرودشت، نویدبخش آغاز ساخت دومین پروژه بزرگ سلامت در این شهرستان بود.
براساس این گزارش، عملیات احداث بیمارستان جدید مرودشت با حضور وزیر بهداشت و مسئولین استانی و دانشگاهی آغاز شد.

گفتنی است، زمین این بیمارستان توسط یکی از نیکوکاران سلامت شهرستان مرودشت به نام نعمت اله زارع، به مساحت 6 هکتار اهدا شده که یک میلیارد و 800 میلیون تومان ارزش ملکی دارد .برای این بیمارستان، 160 تخت پیش بینی شده و به عنوان دومین بیمارستان شهرستان مرودشت کار احداث آن آغاز می شود.

با توجه به کمبودی که به دلیل آمار بالای مراجعه کنندگان به بیمارستان کنونی این شهرستان وجود دارد، بیمارستان جدید با دارا بودن تخت های ویژه آنکولوژی، سوختگی،ICU و روانپزشکی در کنار سایر بخش های عمومی احداث می شود.

سومین مقصد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در شهرستان مرودشت، بیمارستان شهید مطهری این شهرستان بود. چ

 وزیر بهداشت، امروز در ادامه سفر به استان فارس و شهرستان مرودشت، در بیمارستان شهید مطهری(ره) این شهرستان حضور یافت و با روند اجرای برنامه تحول در نظام سلامت در این بیمارستان از نزدیک آشنا شد.

هاشمی در این برنامه از تمامی بخش های بیمارستان بازدید کرد و ضمن گفت و گو با مراجعه کنندگان و کارکنان بیمارستان، روند اجرای برنامه تحول در نظام سلامت، در بیمارستان شهید مطهری(ره) مرودشت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

بیمارستان شهید مطهری(ره) مرودشت، بزرگ ترین بیمارستان جنرال و مرکز ترومای شمال استان فارس است که به دلیل قرار گرفتن شهرستان مرودشت در مسیر جاده اصفهان شیراز ، روزانه با حجم بالایی از مراجعه کنندگان رو به رو است.

این بیمارستان تاکنون موفق به کسب عنوان سطح دو بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار در کشور شده و شامل بخش های درمانی اورژانس، داخلی، قلب، اطفال، جراحی عمومی، جراحی زنان، دیالیز، کولیز، اتاق عمل، زایشگاه، داخلیICU، CCU، NICU، مغز و اعصاب و ICUجراحی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز