وزیر بهداشت:

مساله ریزگردها را در سفر به کشور عراق پیگیری می کنم

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۸:۳۸:۵۵
کد خبر: ۲۶۲۷۹۶
مساله ریزگردها را در سفر به کشور عراق پیگیری می کنم
هاشمی گفت: در سفر به کشور عراق علاوه بر برنامه های مربوط به همکاری های حوزه سلامت دو کشور، مساله ریزگردها را نیز پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش گروه سلامت جوان برنا، با اشاره به اینکه ۲۲ استان کشور همانند خوزستان دچار مشکلات گردوغبار هستند، افزود: دولت و مجلس باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند. 

هاشمی همچنین به سفر خود به همراه معاون اول رئیس جمهور به عراق اشاره کرد و اظهار داشت: در این سفر علاوه بر پیگیری برنامه های مربوط به همکاری های حوزه سلامت دو کشور، مسئله ریزگردها را نیز مطرح و پیگیری خواهم کرد.

وزیر بهداشت با بیان این که باید از سیاسی کردن مساله گردوغبار استان خوزستان پرهیز کرد، توضیح داد: منشأ این گردوغبار بیشتر خارجی است بنابراین کشورهای کویت، امارات، مصر و لبنان نیز درگیر مشکل گردوغبار هستند.

هاشمی در خصوص منشأ داخلی ریزگردها نیز به کاهش 46 درصدی بارندگی در خوزستان، اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌هایی که در گذشته باعث خشکسالی منطقه شده است تجدیدنظر خواهد شد. از طرف دیگر نیز اقلیم خاورمیانه تغییر کرده است؛ کشورهای منطقه در این خصوص مشکلاتی ایجاد کرده اند مثلا در ترکیه شاهد سدسازی‌های بسیاری بوده‌ایم که ورود آب به کشور عراق را به شدت کاهش داده است. 

وی در ادامه با اشاره به این که یکی از چالش‌های اصلی ما اعتبارات است، گفت: بودجه ‌کشور به زودی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این میان برخی‌ها که در گذشته پیش بینی می‌کردند طرح تحول سلامت به مانند دیگر طرح‌هایی است که دو سال بیشتر ادامه نخواهد یافت، سعی می‌کنند حاشیه سازی و اطلاعات غلط ارائه دهند تا پیشنهادات اعتباری از سمت دولت دچار آسیب شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم پایداری اعتبارات حوزه سلامت ادامه داد: دغدغه اصلی ما بیمه ها هستند. گرچه بیمه‌ها در طرح تحول سلامت همکاری خوبی کرده‌اند ولی کارآمد و ارزشمند نیستند. به هر حال روزی تحول در مجموعه بیمه‌ها رخ می‌دهد و هرکسی زودتر این کار را انجام دهد به سلامت مردم خدمت کرده است.
 
هاشمی بیان کرد: هر دولت، مجلس و حکومتی که بر سر کار می‌آید باید برگه‌های بیمه را به مانند اوراق بهادار همچون ارزش پول ارتقا دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز