چگونه با بثورات جلدی و یبوست‌های تابستانی مقابله کنیم؟

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۴۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۰۲
چگونه با بثورات جلدی و یبوست‌های تابستانی مقابله کنیم؟
تابستان با همه خوبی‌هایی که دارد مشکلاتی مانند بروز بثورات جلدی و یبوست را برای افراد به همراه دارد که متخصصان طب سنتی راهکارهایی برای آنها توصیه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، تابستان با گرمای خود برای همه افراد مشکلاتی را به دنبال دارد از جمله بروز بثورات جلدی. این در حالی است که به گفته متخصصان طب سنتی علت جوش‌هایی که در تابستان بر اثر گرما روی پوست پدیدار می‌شود گرمی کبد و ضعف ریه است؛ وقتی حرارت بدن و معده و روده بالا می‌رود این حرارت مانند گرمای آتشفشان به سمت بالا حرکت می‌کند، از آنجا که باید از جایی بیرون بزند به سطح پوست رسیده و ایجاد جوش می‌کند. برای درمان پایه، نخستین کار این است که حرارت بدن را پایین بیاوریم. بهترین درمان عرق کاسنی و عرق شاتره است که باعث کاستن حرارت بدن می‌شود.

همچنین گرمی و خشکی روده باعث ایجاد یبوست نیز می‌شود. برای درمان آن باید تا 15 شب یک قاشق چای‌خوری بارهنگ را در یک لیوان گلاب بجوشانید، به اندازه‌ای که لعاب باز کند، سپس با یک قاشق میل شود. البته فراموش نکنید که پس آن نباید تا حدود نیم ساعتی چیزی خورد. علاوه بر این می توان هفته‌ای یک بار 2ساعت قبل از غذا اسفرزه مصرف کرد. اسفرزه بهترین دارو برای درمان یبوست است. میل کردن مخلوط اسفرزه و آب 2 ساعت قبل از غذا به دفع مزاج کمک می‌کند.

همچنین یک عصب مهم برای مزاج از دهان تا مقعد وجود دارد که با خوردن کمی آب هم‌دمای بدن در صبح، تحریک می‌شود و به دفع مزاج کمک می‌کند.

این را هم بگویم که صفراوی‌ها برای درمان یبوست خود آلو بخارا، روغن زیتون و انجیر مصرف کنند. همچنین زردآلو برای صفرا مزاج‌ها بسیار مفید است.


نظر شما