در مراسم رونمایی از سامانه جراحی هوشمند عنوان شد

خودکفایی در تولید دارو مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت است

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۲۰:۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۲۷
خودکفایی در تولید دارو مهمترین برنامه امسال وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت گفت:یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جهاد اقتصادی دستیابی به خودکفایی دارویی است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا مرضیه وحیددستجردی امروز در مراسم رونمایی از سامانه راهبری جراحی هوشمند که با حضور دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهور، در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش های متخصصان ایرانی در بخش تولید،تجهیزات پزشکی و تولید داروها و همچنین با بومی سازی تولید 15 نوع دارو، بیش از 300 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی شده است. 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی رشد و شکوفایی بخش علوم پزشکی کشور به ویژه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی را درطول تاریخ پزشکی ایران بی نظیر دانست و افزود: باید از این فرصت ایجاد شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت وزیر بهداشت، ساخت سامانه راهبری جراحی هوشمند توسط متخصصان داخلی را در افزایش کیفیت جراحی های حساس پزشکی بسیار موثر عنوان کرد و گفت: به وسیله این دستگاه خطاهای پزشکی به حداقل می رسد و کیفیت خدمات پزشکی به مردم نیز افزایش می‌یابد.

دستجردی ادامه داد: ساخت چنین دستگاه های پیشرفته در کشور در ادامه تحولات و پیشرفت در عرصه های مختلف پزشکی نام‌آوری ایران در دنیا را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا داروهایی که ارزبری زیادی از کشور دارند از طریق صنعت داروسازی کشور بومی سازی و تولید کنیم تا در اختیار بیماران قرار داده شوند. 

وزیر بهداشت یکی از مهمترین برنامه وزارت بهداشت در سال جهاد اقتصادی را خودکفایی دارویی بیان کرد و افزود: تولید داروی «کاپاسی کاپین» که در درمان سرطان سینه کاربرد دارد، موجب صرفه جویی ارزی 30 میلیون دلاری در کشور شده است.

دستجردی، صرفه جویی 10 میلیارد تومانی با تولید دارویی خاص که در جهان فقط رژیم صهیونیستی تولیدکننده آن است را از دیگر تلاش های متخصصان داخلی برای خودکفایی دارویی برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری با بومی سازی داروها بیش از 80 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی می شود.

وی همچنین به تولید داروی «ضد انعقاد خون» توسط متخصصان داخلی که قرار است در سال جاری وارد بازار شود اشاره و خاطرنشان کرد: تولید داخلی این دارو سبب صرفه جویی ارزی بیش از 30 میلیارد تومانی می شود.

وزیر بهداشت همچنین با یادآوری صرفه جویی 300 میلیاردتومانی درنتیجه بومی سازی 15 نوع دارو درکشور گفت:برخی از این 15 قلم دارو در طی دو سه ماه آینده و بقیه تا پایان سال تولید و وارد بازار داخلی می شوند. 

دستجردی در ادامه به تعداد مقالات علمی تولید شده در کشور در طی 9 سال (2000 تا 2009 میلادی) اشاره کرد و افزود: رشد 6.5 درصدی در تولید مقالات علمی در این مدت موجب شد تا ایران در جهان بالاترین رشد را در این زمینه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز