رییس سازمان انتقال خون ایران:

دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال گذشته خون اهداء كردند

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۰۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۱۹۱
دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال گذشته خون اهداء كردند
رییس سازمان انتقال خون ایران از اهدای دومیلیون و 500 هزار نفر در سال 89 خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، حسن ابوالقاسمی اظهار داشت: امروزه ایران در منطقه خاورمیانه در فرهنگ اهدای خون با میزان 3/25 در هر هزار نفر جمعیت بالاترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص داده و این رشد را تنها مدیون اهداء كنندگان هستیم. 

رییس سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: از افتخارات مهم ما این است كه عدالتی نسبی را برای تمامی نقاط كشور برقرار كرده ایم و سرویس های خوب تنها مختص پایتخت یا شهرهای بزرگ كشور نیست و در تمامی نقاط محروم و نیازمند خدمات لازم را برای تمامی اهداء كنندگان ارائه می دهیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود دو میلیون و 500 هزار نفر در سال 89 خون اهداء كردند كه از این تعداد 22 درصد معاف شده و در نهایت یك میلیون و 900 هزار نفر خون اهداء كردند. قابل توجه است كه 500 هزار نفر از این تعداد جزو پنج گروه بزرگ نیازمند خون بودند كه شامل افرادی همچون بیمارن تالاسمی، افراد مبتلا به سرطان، جراحی قلب، مصدومین حوادث و افرادی كه دچار بیماری های مزمن مثل بیماری كلیه هستند، است.

رییس سازمان انتقال خون ایران خاطر نشان کرد: باید سعی كنیم تا با ایجاد فرهنگ سازی مناسب تر در كشور فرهنگ اهداء خون را نهادینه كنیم تا هیچ فردی در هیچ كجای كشور نیاز به اهدای خون نداشته باشد.

ابوالقاسمی اظهار داشت: بحث تامین خون در دنیا به عنوان یك معضل شناخته شده به طوریكه از 91 میلیون واحد خونی كه گرفته می شود 50درصد آن در اختیار 16 درصد از مردم قرار می گیرد وكشورهایی كه همیشه مدعی شاخص بالای اهداء خون بودند در حال حاضر با بحران كمبود خون مواجه اند و این تنها به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب است.

وی درخصوص برنامه های سازمان انتقال خون برای نهادینه شدن اهداء خون در جامعه گفت: با توجه به اینكه اكثر جمعیت كشور ما جوان هستند بیش از 50 درصد اهداء كنندگان بین 20 تا 35 سال سن دارند و به همین خاطر باید برنامه ریزی های جامعی برای این گروه صورت گیرد و به همین خاطر سعی داریم تا سال آینده در مقاطع مختلف مدارس برنامه های مناسبی را برای تشویق خانواده ها و فرزندانشان به اهداء خون اجرایی كنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز