رییس سازمان نظام پرستاری به برنا خبر داد

اجرای قانون تعرفه‌گذاری در ۱۲ بیمارستان پایتخت برای نخستین‌بار در کشور

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۳:۵۸:۰۰
کد خبر: ۷۷۰۶
اجرای قانون تعرفه‌گذاری در ۱۲ بیمارستان پایتخت برای نخستین‌بار در کشور
رییس سازمان نظام پرستاری از اجرای قانون تعرفه گذاری در 12 بیمارستان تهران به صورت پایلوت خبر داد.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: در بحث قانون تعرفه‌گذاری قرار نیست حقوق دولتی پرستاران افزایش یابد، بلکه ما دنبال این هستیم که به خدمات این قشر بهای بیشتری داده شود.
 
رییس سازمان نظام پرستاری با بیان این مطلب که در حال حاضر 570 خدمت پرستاری در کشو وجود دارد که استاندارد و تعرفه برای آن نوشته شده است، ادامه داد: در حال حاضر مراحل قانونی این موضوع طی شده و قانون آن به تصویب رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: قانون تعرفه‌گذاری از اول بهمن ماه به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب به صورت پایلوت در 12 بیمارستان تهران اجرا خواهد شد. 

رییس سازمان نظام پرستاری درباره نحوه اجرای این طرح و تعمیم آن به سایر استان های کشور نیز اظهار داشت: این طرح 6 ماه به صورت آزمایشی در پایتخت اجرا خواهد شد و پس از تحلیل، بررسی نتایج حاصل از آن و رفع نقص های احتمالی این طرح در کل کشور عملیاتی خواهد شد.

میرزابیگی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح بر عهده وزارت بهداشت است و این سازمان نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: کارانه های پایین در بیمارستان ها سبب کاهش انگیزه کاری پرستاران در کشور شده که با اجرای تعرفه گذاری، می توان این مشکل را نیز برطرف کرد.
 
رییس سازمان نظام پرستاری در خاتمه گفت: با اجرایی شدن این قانون، حداقل برابر یک دریافتی حقوق پرستاران در مواردی مانند کارانه و هر آنچه که دریافت می کنند، افزایش می یابد که به تدریج بر میزان این رقم افزوده خواهد شد.

نظر شما