قابل توجه جوانان

مراقب بسته‌های شکیل «پان پراگ» باشید

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۸:۴۱:۴۱
کد خبر: ۷۷۳۸۰
مراقب بسته‌های شکیل «پان پراگ» باشید
مسوول شورایعالی پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: «پان پراگ» شبیه ماده مخدر «ناس» بوده و خواص سیگار و حشیش را دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، رامین افشاری با بیان این مطلب افزود: پان پراگ مانند سیگار و حشیش به عنوان یك داروی دروازه ای عمل می كند. یعنی به دلیل سهولت دسترسی، ارزان بودن و مقبولیت اجتماعی بالاتر نسبت به سایر مواد اعتیادآور، فرد از آن استفاده می كند و به این ترتیب مستعد اعتیاد به سایر انواع مواد مخدر می شود.

مسئول شورای عالی پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: متاسفانه این ماده در بسته‌های زیبا و شكیل و طعم دهنده‌های مختلف به عنوان خوشبو كننده دهان استفاده می‌شود و با نام‌های مختلف از جمله BT، Beat و غنیش در سوپرماركت‌ها، دكه‌ها و سیگار فروشی‌های سیار به فروش می‌رسد.

افشاری افزود: براساس آخرین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، كارشناسان پیشگیری سازمان‌ها و نهادهای مختلف طی 3 دوره آموزش مقدماتی، ‌میانه و پیشرفته به منظور پیشگیری از اعتیاد در كشور آموزش می‌بینند.
 
وی افزود: تاكنون 120 كارشناس از سازمان و نهادهای مختلف در دوره‌های مقدماتی و میانی به مدت 80 ساعت آموزش‌های لازم را دریافت كرده‌اند.
 
افشاری تصریح کرد: در كارگاه برگزار شده در ساختمان مركزی دانشگاه نمایندگان تمامی سازمان‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان فارس و 75 نفر از آموزش دیدگان دوره‌های پیشگیری از اعتیاد، به عنوان كارشناس پیشگیری از اعتیاد به منظور ارایه آموزش به گروه‌های مختلف در مراكز محل فعالیت خود در زمینه كنترل ماده اعتیادآور پان، آموزش دیدند.

وی گفت: تا ابتدای آبان ماه آموزش و اطلاع رسانی های مناسب در مورد ماده «پان پراگ» ارایه می‌شود و با شروع آبان ماه، ورود «پان پراگ» به استان فارس ممنوع و با توزیع كنندگان و فروشندگان آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز