مبتلایان به فشار خون ذغال اخته بخورند

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۷:۰۷:۰۰
کد خبر: ۷۹۹۱
مبتلایان به فشار خون ذغال اخته بخورند
در تحقیقاتی که توسط گروه های پژوهشی دانشگاه شرق آنجلیا و هاروارد انجام شد محققان ثابت کردند که خوردن توت و زغال اخته درمان کننده فشار خون بالاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماری هایی است که منجر به بروز سکته های قلبی و مغزی می شود و هر سال در جهان هزینه ای معادل 300 میلیارد دلار را به سازمان های بهداشتی تحمیل می کند . بنابر آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی یک چهارم مردم جهان از این بیماری رنج می برند.
در این میوه ترکیبات آنتوسیانین های وجوددارد که هم درمان کننده فشار خون است و هم مانع ابتلای فرد به این بیماری می‌شود.
آنتوسیانین از خانواده ترکیبات فلاونوئیدها هستند و به مقدار بالایی در کشمش سیاه، تمشک، بادمجان ، آب پرتقال خونی و زغال اخته وجود دارد . همچنین فلاونوئیدها به مقدار کمتر در میوه ها، سبزیجات، غلات و گیاهان نیز یافت می شود. همچنین این ماده در چای، آب میوه و شکلات تیره نیز وجود دارد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
برای انجام این تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد 134 هزار زن و مرد را برای یک دوره 14 ساله مورد مطالعه قرار دادند . در ابتدای مطالعه هیچ یک از این افراد فشار خون بالا نداشتند . برای این آزمایش، آزمایش شونده ها هر 2 سال یکبار پرسشنامه رژیم غذایی را پر کرده و در اختیار محققان قرار می دادند. در طی این مطالعات و بعد از 14 سال 35هزار نفر از این افراد به بیماری فشار خون مبتلا شدند.
افرادی که در رژیم غذایی خود میوه های نامبرده را جای دادند به بیماری فشار خون مبتلا نشدند، ضمن آن که مشخص شد استفاده از این میوه ها حتی در افراد بالای 60 سال نیز تاثیر گذار است. تحقیقات نشان داد زغال اخته بیش از سایر میوه ها در جلوگیری از ابتلا به این بیماری اثر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز