رییس سازمان انتقال خون:

سال ۹۰ مردم ایران ۲ میلیون لیتر خون اهدا کردند

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۵:۳۳:۳۷
کد خبر: ۹۴۲۸۵
سال ۹۰ مردم ایران ۲ میلیون لیتر خون اهدا کردند
غلامرضا توگه در دیدار با علاء الوان رییس جدید امرو از اهدای 2 میلیون لیتر خون توسط مردم ایران در سال 90 خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،  غلامرضا توگه رییس سازمان انتقال خون اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده میزان اهدای خون از نظر تعداد و درصد، سال به سال افزایش یافته است.

رییس سازمان انتقال خون ادامه داد: بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی ایران در زمینه اهدای خون در منطقه رتبه اول را داراست و کل اهدای خون در ایران داوطلبانه است. 

توگه اهدا کننده مستمر خون را یکی از منابع اطمینان بخش و کاملا سالم برای ارزیابی عملکرد سازمان‌های انتقال خون دانست و تاکید کرد: 68 درصد داوطلبان اهدای خون در ایران اهداکنندگان مستمر هستند و از نظر جمعیت و معیارهای مختلف، مناطق تحت پوشش ایران به صورت شبکه‌ای تحت پوشش سازمان ما هستند.

وی به انجام تست‌های غربالگری در 98 درصد مناطق کشور توسط سیستم‌های مطابق با معیارهای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این‌ها سازمان انتقال خون امسال موفق شد 100 هزار لیتر پلاسما به کشورهای دیگر از جمله آلمان صادر کند. 

توگه اضافه کرد: در دانشکده تحت پوشش سازمان انتقال خون ایران هم اکنون 37 دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند و ظرفیت پذیرش دانشجو از سایر کشورها نیز برای ایران فراهم است.

وی به راه اندازی سامانه ملی مراقبت از خون(هموویژیلانس) اشاره کرد و گفت: برنامه کشوریHaemovigilance طراحی شده و تقریبا در همه بیمارستان‌های ایران این برنامه در حال اجراست.

نظر شما