وزیر بهداشت؛

تحول در بخش سلامت باید پایدار و بنیادین باشد

۱۳۹۰/۱۲/۲۲ - ۱۷:۱۶:۱۰
کد خبر: ۹۷۱۴۲
تحول در بخش سلامت باید پایدار و بنیادین باشد
تحول و تغییر در بخش سلامت باید پایدار، هدفمند و بنیادین باشد تا با رفت و آمد های مدیریتی تغییر نكند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، مرضیه وحید دستجردی در مراسم تقدیر از اعضای هیات‌های ممتحنه و نفرات برتر آزمون دکترای تخصصی اظهار داشت: افزایش ظرفیت تحصیلات تكمیلی، كیفیت آموزش، افزایش حجم پژوهش‌ها و همكاری‌های بین رشته‌ای از دغدغه‌های اصلی در حوزه آموزش وزارت بهداشت است.

وی از 3 استاد مسوول سیاستگذاری و ارزشیابی درخواست كرد جدی‌تر به این موضوعات بپردازند و سیاستگذاری رشته‌ها را با دقت و جدیت بیشتری دنبال كنند تا در آزمون‌ها برنامه‌ریزی‌های صحیحی صورت گیرد. 

دستجردی افزود: در حال حاضر جوامع به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش می‌روند و ورود به این عرصه پیشرفت كشور‌ها را رقم خواهد زد و باید برای اقتصاد سلامت كه جزیی از رشته‌های اساسی محسوب می‌شود كار كنیم و براساس سند چشم انداز توسعه پنجم به جایگاه علمی و آموزشی مطلوبی در دنیا دست یابیم

وزیر بهداشت ابراز داشت:‌ سازو كارهای قبلی ما را به جامعه ای دانش بنیان پیش نخواهد برد و باید برای رسیدن به این هدف اسناد راهبردی را بر اساس مسائل دانش بنیان طراحی كنیم.

دستجردی ادامه داد: در چرخه نوآوری، تحقیقات علوم پایه نقش اساسی را بر عهده دارد و برای دستیابی به این منظور باید ظرفیت تحصیلات تكمیلی را افزایش دهیم همچنین حجم پژوهش ها و همكاری های بین رشته ای نیز بایدافزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه هرم جمعیتی در حال تغییر است، گفت: جمعیت كشور رو به پیری است و پیش بینی می شود در سال 1430، 21 درصد جمعیت كشور را سالمندان تشكیل دهند و با این رویه بار فراوانی در جهت بیماری ها ایجاد خواهد شد كه باید با توجه به این امر برنامه ریزی كنیم.

دستجردی درباره نقشه جامع علمی كشور گفت: این نقشه براساس ارزش‌های ایران اسلامی تدوین شده و مبنای آن تحول راهبردی علم و نوآوری است و علوم پایه باید در تحقق این امر حرف اول را در این نقشه بزند.

گفتنی است؛ در این مراسم از اعضای هیأت ممتحنه و نفرات برتر آزمون دکتری تخصصی با اهدای لوح تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز