روایت باهنر از علت مواضع تندروانه جبهه پایداری؛

بر اساس توهم موضع گیری‌های تندی اتخاذ می‌کنند

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۱:۵۲:۳۵
کد خبر: ۱۷۳۳۷۰
بر اساس توهم موضع گیری‌های تندی اتخاذ می‌کنند
دوستان باید قبول کنند که وقتی وزیری در راس یک وزارتخانه قرار می‌گیرد، حداقل شش ماه باید به وی فرصت بدهند تا به وضعیت مسلط شود.

ما جبهه پایداری را باتوجه به اصول و مواضع اتخاذ شده در بین اصولگرایان یک جریان نسبتا تندرو می‌دانیم که در اقلیت هستند.
محمدرضا باهنر نماینده اصولگرای مجلس در تحلیلی پیرامون چرایی رفتارهای جبهه پایدار در فضای کنونی کشور، آن را ناشی از توهم می‌داند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، عضو هیات رئیس مجلس پیرامون انبوه سؤالاتی که در هفت ـ هشت ماه گذشته وزرای دولت یازدهم را به طور مکرر به مجلس می‌کشاند می‌گوید: بالای هفتاد تا هشتاد درصد سوالاتی را که در هیات رئیسه به دست ما می‌رسد، با تعامل و رایزنی حل کرده و اجازه نمی‌دهیم که در صحن طرح شود. یکی از مسئولان هیات رئیسه از وزیر دعوت کرده و جلسه ای با حضور وزیر و نماینده تشکیل می‌شود و سعی می‌کنیم قبل از اینکه فرایند سوال استارت بخورد، سوال را منتفی کنیم. اگر هیات رئیسه این کار را نکند، کسی هیات رئیسه را مواخذه نمی‌کند. هیات رئیسه می‌تواند هر سوالی را در دستور قرار دهد، در حالی که باور من این است که هیات رئیسه باید بنا را بر تعامل بگذارد. وی افزود: این رویکرد تعاملی مجلس با دولت به هیچ عنوان با جناح‌های سیاسی ارتباط پیدا نمی‌کند، کما اینکه اگر شما سوالات مطرح شده از ابتدای دولت تاکنون را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که این نمایندگان متعلق به جریان سیاسی خاصی نیستند. در این میان از گرایش اصلاح طلبی تا اصولگرایی دیده می‌شود.

این نماینده اصولگرا درباره نقش جبهه پایداری در طرح این سؤالات می‌گوید: ما جبهه پایداری را باتوجه به اصول و مواضع اتخاذ شده در بین اصولگرایان یک جریان نسبتا تندرو می‌دانیم که در اقلیت هستند. بقیه جریان اصولگرایی حتی فراکسیون اصولگرایی به ریاست آقای حداد که جبهه پایداری جزیی از آن محسوب می‌شود، به هیچ عنوان در اختیار جبهه پایداری نیست. فراکسیون اصولگرایی خیلی نرم تر از جریان پایداری عمل می‌کند.

باهنر ادامه داد: بالاخره این مساله را نمی‌توان نادیده گرفت که جریان پایداری، جریانی است که حساسیت بالایی داشته و در مواردی بر اساس پیش بینی و حتی توهم؛ موضع گیری‌های تندی را اتخاذ می‌کند. وی افزود: البته من در اینکه این دوستان ضمن دلسوزی با هدف حل مشکل یا جلوگیری از بروز مشکل، تذکراتی را می‌دهند، شکی ندارم. هرچند اختلاف زیادی در مورد نحوه عمل کردن به این مساله وجود دارد. این دوستان باید قبول کنند که وقتی وزیری در راس یک وزارتخانه قرار می‌گیرد، حداقل شش ماه باید به وی فرصت بدهند تا به وضعیت مسلط شود. 

باهنر در تحلیل علت سختگیری با وزرای روحانی گفت: اما این دوستان می‌گویند هر وزیری با سه تا کاری که انجام می‌دهد، مسیر آینده خود را مشخص می‌کند. بر همین اساس از همان ابتدا بنا را بر محکم گرفتن و تسویه حساب می‌گذارند. این موضع گیری‌ها از سلایق متفاوت سرچشمه می‌گیرد که باید مدیریت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز