توهین به دین و عقیده افراد مجاز است؟!

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۵۵۳۶۴
توهین به دین و عقیده افراد مجاز است؟!
بی احترامی به ادیان و عقاید افراد مختلف چه تبعاتی دارد؟ نظر اسلام درباره ادیان دیگر چیست؟ اینها پرسش هایی است که برخی کارشناسان در گفت‌وگو با آستان بدان پاسخ گفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا، شبکه مجازی آستان نوشت: چند روزی از تیراندازی در مقابل دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» در پاریس پایتخت فرانسه که در نتیجه آن 12 نفر کشته شدند، گذشته اما این گذر زمان موجب نشده که این موضوع از صدر اخبار پایین بیاید.

این امر چند دلیل دارد که ابعاد گسترده ماجرا، اتفاقات بعد از آن نظیر چند گروگانگیری، راهپیمایی رهبران برخی کشورهای جهان موسوم به راهپیمایی اتحاد در پاریس و محکومیت های پی در پی این جنایت، از جمله دلایل است. این اتفاق تلخ موجب شد تا بار دیگر مسأله ادیان الهی و ضرورت احترام به این ادیان و عقاید پیروان راستین آنها در جهان مورد توجه قرار بگیرد، چراکه این نشریه در چند شماره پیشین خود کاریکاتورهایی از پیامبران الهی منتشر کرده بود.
 
یکی از ابعاد این اتفاق، مطرح شدن پرسش هایی از این دست بود که آیا توهین به ادیان می تواند مصداقی برای آزادی بیان باشد؟ بی احترامی به ادیان و عقاید افراد مختلف چه تبعاتی دارد؟ نظر اسلام درباره ادیان دیگر چیست؟ اینها پرسش هایی است که برخی کارشناسان در گفت‌وگو با آستان بدان پاسخ گفته‌اند.

ادامه پرونده را در اینجا بخوانید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز