وزیر بهداشت خبر داد

تدوین نقشه جامع و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۸
تدوین نقشه جامع و توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی
وحید دستجردی گفت: نقشه جامع و نقشه توسعه دانشگاه‌ها طراحی شده است که حضور استادان دانشگاهی برای تحقق آن الزامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در دوازدهمین جشنواره ابن سینا که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: خوشحال هستیم که دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه برتر نه تنها در کشور بلکه در منطقه مطرح شده است و امیدواریم از این پس هم شاهد درخشش هرچه بیشتر این دانشگاه باشیم.

وی افزود: کسب رتبه اول دانشگاهی برای علوم پزشکی تهران نشان دهنده این است که این پیشرفت باید بسیار چشم‌گیرتر و شکوفاتر در جهان مطرح شود و برای همه مراکز نمونه کشوری الگو باشد.

وحید دستجردی ادامه داد: وزارت بهداشت، علم و عمل را به هم آمیخته است که در این‌جا می‌گوییم هدف ما فقط پژوهش نیست، بلکه هدف اصلی؛ ارایه بهترین خدمات در منطقه است. برخورداری عادلانه مردم از سلامت و پاسخگویی به مشکلات آنان از جمله اهدافی است که ما به عنوان مسوولان وزارت بهداشت از خودمان انتظار داریم و برای تحقق آن در تلاش هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت سلامت در کشور بیان داشت: به همین دلیل نقشه جامع علمی کشور تدوین شده است تا براساس آن دانشگاه‌ها طرحی جدید و صحیح برای ارایه خدمات بهتر ترسیم کنند که حتماً جایگاه ویژه دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جا محسوس است.

وی گفت: نقشه جامع و نقشه توسعه دانشگاه‌ها طراحی شده است که حضور استادان دانشگاهی برای تحقق آن الزامی است و از همین‌جا از استادان علوم پزشکی برای دستیابی به این نقشه دعوت می‌کنیم.

وحید دستجردی تصریح کرد: براساس نقشه جامع و الزامات برنامه پنجم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در حدود 10 سال بعد، قطب اول علمی منطقه باشیم و برای دستیابی به این مهم تلاش و همت مضاعفی را باید به کار ببندیم.

وی با بیان اینکه با نگاه کلی به بودجه متوجه می‌شویم که 30 درصد محصولات علمی و پژوهشی کشور در حوزه علوم پزشکی است، ادامه داد: این پیشرفت علمی نمایانگر آن است که با بودجه‌های کم و استفاده از امکانات پایین نیز می‌توانیم گام‌های موثر علمی را در جهان برداریم.

وحید دستجردی افزود: ما باید با تلاش به سمتی حرکت کنیم که رتبه‌های خود را در زمینه‌های مختلف علمی و پزشکی در جهان ارتقا دهیم و فعالیت مراکز تحقیقاتی در این امر باید مشترک و متناسب جایگاه ایران باشد تا با هم افزایی، محصولات علمی ایران در جهان معرفی شود.

وی در پایان یادآور شد: ظرف چند ماه گذشته تعداد نشریات علمی افزایش یافته است که این آمار نشان دهنده حرکت رو به جلوی ماست و مطابق با برنامه‌ریزی پنج ساله وزارت بهداشت باید پنج دانشگاه برتر مورد حمایت دولت قرار گیرند و خوشبختانه این امر در حال دست یافتن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز