رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران در جشنواره ابن سینا:

راه‌اندازی دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران تصویب شد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۶:۳۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۷
راه‌اندازی دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران تصویب شد
لاریجانی در جشنواره ابن سینا گفت: تصویب راه‌اندازی دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران از جمله برنامه‌های مهمی است كه در صورت اختصاص مكان، فعالیت خود را شروع می‌كند.

به گزارش خبرنگارسرویس دانشگاه برنا، محمد باقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوازدهمین جشنواره ابن سینا كه در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد، گفت: پاسخگویی به نیازهای بهداشتی-درمانی كشور از جمله رسالت‌هایی است كه باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به سند چشم‌انداز، تلاش داریم كه در قالب نقشه علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، پست علمی منطقه را در زمینه تحصیلات تكمیلی و خدمات تشخیصی-درمانی ایجاد كنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: دانشگاه علوم پزشكی تهران در رتبه‌بندی‌های متعدد كشوری رتبه نخست را كسب كرده؛ به طوری كه در 15 دوره رتبه‌بندی در علوم پایه، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 
لاریجانی بیان داشت: این دانشگاه طی چهار سال گذشته رشد بسیاری را در حوزه‌های مختلف داشته است؛ به طوری كه 20 دوره جدید P.hd، هشت دوره ارشد جدید و 29 دوره فلوشیپ و فوق تخصص ایجاد كرده است.

وی گفت: راه اندازی برخی رشته‌ها مانند اخلاق پزشكی و مهندسی پزشكی و همچنین اقتصاد سلامت از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران است.

لاریجانی با اشاره به راه‌اندازی شعبه بین الملل این دانشگاه در كیش ادامه داد: راه‌اندازی دانشكده فناوری‌های نوین پزشكی و همچنین تصویب ایجاد دانشكده تغذیه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه محسوب می‌شود كه در صورت اختصاص مكان، دانشكده تغذیه فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: برای ساماندهی تحولات كمی و كیفی در آموزش پزشكی، شبكه network آموزش پزشكی توسعه و زیرساخت‌های آموزشی گسترش یافته است.

وی تعداد مراكز تحقیقاتی فعال دانشگاه را 77 مركز خواند و گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران تنها دانشگاهی است كه در QS  و تایم حائز رتبه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه اظهار داشت: 34 درصد تولیدات ISI از دانشگاه علوم پزشكی تهران و همچنین از كل مقالات پزشكی مدلاین، 45 درصد سهم دانشگاه علوم پزشكی تهران است.
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این دانشگاه گفت: در حال حاضر خودمان را برای جهش جدید در پژوهش آماده كرده و در نظر داریم به رتبه بالای علمی در جهان دست یابیم.
 
وی افزود: پاسخ به نیازهای كشور، توسعه مرزهای دانش و آماده سازی دانشگاه برای جهش بین المللی از جمله برنامه‌های این دانشگاه است كه با جدیت پیگیری می‌شود.

لاریجانی در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشكی تهران در شرایط حساس موجود و با وجود كاستی‌ها، با جدیت مضاعف تلاش دارد تا به دانشگاهی نوآور در عرصه آموزش، پژوهش و ارایه خدمات تبدیل شود.

نظر شما