با حضور ستاری و فرجی‌دانا؛

تفاهم نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان امضاء شد

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۵:۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۶۳۰۱۳
تفاهم نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان امضاء شد
با حضور سورنا ستاری و فرجی‌دانا تفاهم‌نامه توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز امضاء شد.

هدف از امضای تفاهم‌نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان،حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از ارتقاء صادرات محصولات دانش‌بنیان جدید و انتقال دانش فناوری‌های نوین، توسط پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

 به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بعداز ظهر دیروز (دوشنبه) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در "نشست توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان توسط پارک‌های علم وفناوری" تفاهم‌نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان مابین این دو نهاد امضاء شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری در حلقه‌های تجاری سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، گفت: همدلی میان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از زمان روی کار آمدن دکتر فرجی‌دانا چند برابر شده است، می‌تواند تاثیر بسزایی برای پیشرفت اهداف مشترک معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد پارک‌های فناوری داشته باشد.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه باید بدانیم همه اعضای دولت و مردم در یک کشتی نشسته‌ایم و در نهایت همه با هم برنده یا بازنده خواهیم شد، تصریح کرد: از این‌رو معاونت آمادگی دارد تا از تمام پتانسیل موجود، چه از نظر مالی و چه از نظر حمایت‌هایی که در ضوابط و قوانین این معاونت و کشور وجود دارد، هرنوع کمکی که نیاز باشد در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک‌های علم و فناوری این وزارت‌خانه قرار دهد.

دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اهمیت صادرات محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: به مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری که دفاتری خارج از کشور دارد ماموریت تازه‌ای داده‌ایم که مسایل مربوط به صادرات کالا و خدمات دانش‌بنیان را پیگیری کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با تمام نظام و ساختاری که می تواند در مسایل صادرات وارد شود در اختیار وزارت علوم، فناوری و تحقیقات قرار دارد.

دکتر سورنا ستاری با تاکید بر اینکه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری مجموعه‌ای کوچک و چابک است و قرار نیست بدنه آن بزرگ شود، افزود: ستادهای فعال در زیر مجموعه معاونت همه از اعضای هیات‌های علمی و مراکز صنعتی وغیره تشکیل شده اند و کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار نیز چنین شکلی دارند. از میان پارک‌های علم و فناوری هم تنها پارک فناوری پردیس است که زیر مجموعه معاونت به شمار می آید.

همچنین در این مراسم دکتر فرجی‌دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به اینکه برای همکاری‌های دو جانبه و پیشبرد اهداف کشور نیاز به همدلی و همراهی است، گفت: با این همدلی و همسویی که میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد، اطمینان دارم در راستای تجاری سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

صادرات محصولات جدید دانش بنیان به ارزش 25 میلیون دلار در 18ماه
هدف از امضای تفاهم‌نامه توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان، ارتقاء صادرات محصولات دانش‌بنیان جدید و انتقال دانش فناوری‌های نوین، توسط پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.

در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت مالی در حدود بیست میلیارد ریال برای توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان توسط پارک‌های علمی و فناوری زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به عمل خواهد آورد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز برابر این تفاهم‌نامه متعهد شده است جهت تحقق صدور محصولات دانش‌بنیان جدید توسط شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه این وزارتخانه، در حوزه‌هایی همچون تجهیزات پزشکی، انرژی‌های تجدید پذیر، فناوری ارتباطات و اطلاعات و ... با ارزش حداقل بیست و پنج میلیون دلار به کشورهای آسیای میانه در مدت زمان 18 ماه هماهنگی و اقدامات لازم را انجام دهد.

خاطر نشان می‌شود؛ در این مراسم دکتر وطنی، معاون توسعه فناوری، مهندس بیرنگ، معاون ارتباطات بین‌الملل، دکتر خیام نکویی، معاون فناوری و نوآوری، مهندس دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع، کاظمی، مدیر کل حوزه ریاست از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر بهزاد سلطانی، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز دکتر سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دکتر احمدی، معاون پژوهش و فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد وابسته به این وزارتخانه حضور داشتند.

نظر شما