دلیری:

۲۰۰نفر از نخبگان در حال دریافت تسهیلات از بانک رسالت هستند

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۱:۵۲:۵۰
کد خبر: ۱۷۳۳۷۱
۲۰۰نفر از نخبگان در حال دریافت تسهیلات از بانک رسالت هستند
دلیری گفت: در راستای همکاری تنگاتنگ با این بانک تا کنون و تا پیش از امضای این تفاهم‌نامه،200 نفر از نخبگان معرفی شدند و از تسهیلات آن برخوردار شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در تفاهم‌نامه‌های پیشین هدف اصلی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی بوده است، گفت: برای پیشرفت اهداف اقتصاد مقاومتی بانک قرض الحسنه رسالت نقش مکملی برای تفاهم‌نامه با بانک‌های پیشین به شمار می‌آید.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری و بانک قرض‌الحسنه رسالت، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با اشاره به اینکه در راستای ایجاد خط اعتباری تا پایان سال پیش‌تر 2 تفاهم‌نامه با بانک کشاورزی و بانک صنعت و معدن داشته‌ایم افزود: در این تفاهم‌نامه‌ها بانک کشاورزی تا مبلغ 200 میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن تا حداقل مبلغ 400 میلیارد تومان به خط اعتباری معاونت علمی اضافه کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در تفاهم‌نامه‌های پیشین هدف اصلی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری سازی بوده است تصریح کرد: برای پیشرفت اهداف اقتصاد مقاومتی بانک قرض الحسنه رسالت نقش مکملی برای تفاهم‌نامه با بانک‌های پیشین به شمار می‌آید.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان کوچک
مشاور امور برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: طبق مذاکرات با بانک قرض الحسنه رسالت قرار شد دو گروه نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک مورد حمایت قرار گیرند.

دلیری با تاکید بر اینکه در بانک‌های قرض‌الحسنه محدودیت منابع وجود دارد گفت: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در حال حاضر نیازی به حمایت‌های کلان و تجاری سازی ندارند و همین منابع مالی جزئی کارگشای طرح آنها خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط سهلی که بانک قرض الحسنه برای معاونت علمی وفناوری در نظر گرفته است اظهار داشت: بانک تا جایی که امکان داشته شرایط سهلی را مشخص کرده و مسیر را باز کرده است به همین دلیل امیدواریم تا حدودی دغدغه نخبگان را کاهش دهیم.

همچنین در این مراسم رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به رویکردهای این بانک گفت: بانک قرض‌الحسنه رسالت دو رویکرد مختلف دارد که در یک رویکرد مساله قرض الحسنه پیش روست که محور اصلی بانک هم به شمار می‌آید و رویکرد دوم قشر متوسط و ضعیف جامعه را مد نظر قرار می‌دهد.

محمد حسین حسین‌زاده با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با محققین و پژوهشگران افزود: اغلب محققین و پژوهشگران از قشر متوسط جامعه هستند و برای کار تحقیقاتی که انجام می‌دهند درآمد آنچنانی ندارند، از اینرو همین مبلغ اندک تسهیلات می‌تواند برای آنها راه‌گشا باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم نخبگان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان خرد بتوانند در سراسر کشور از شعب مختلف بانک قرض‌الحسنه رسالت جهت دریافت وام 200 میلیون ریالی با بازپرداخت 60 ماهه و سود 2 درصد اقدام کنند.

نظر شما