رونمایی نایک از توپ های جدید

فناوری نانو وارد زمین گلف شد

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۰۳:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۵۴
فناوری نانو وارد زمین گلف شد
فناوری نانو تاکنون توانسته است بسیاری از معماها و مشکلات پیش روی بشر را حل کرده و روز به روز کاربردی‌تر ‌شود. این فناوری به تازگی به کمک ورزش گلف هم آمده است.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، شرکت تهیه کننده لوازم ورزشی نایک سرانجام نسل جدید توپ‌های گلف خود با نام « 20XI» که در ساخت آنها از فناوری نانو و همچنین فناوری مواد بهره برده، معرفی کرد.

جدیدترین فناوری برای ساخت توپ‌های گلف مبتنی بر طراحی لایه‌ای بوده است؛ به این معنی که در ساخت این توپ‌ها، لایه‌های نازکی از انواع مواد پلاستیکی و پلیمری بر روی یکدیگر کشیده می‌شدند؛ اما در روشی که نایک ابداع کرده است، هسته این توپ‌ها با استفاده از مواد پلیمری به نام «رزین» ساخته می‌شود که محصول مرکز تحقیقات این شرکت تجاری است.

سبک‌تر بودن در عین استحکام بیشتر، از خواص ماده رزین بوده که با فناوری نانو تولید شده است. بر اساس آزمایش‌های نایک، این توپ‌ها با سرعت بالاتری حرکت می‌کنند.
ایده توپ‌های سبک تر برای بازیکنان غیرحرفه‌ای گلف بدل به یک رویا شده بود، زیرا آنان تاکنون قادر به زدن توپ‌های پر قدرت که مسافت زیادی را بپیماید نبودند. اما هم اکنون این رویا با محصول جدید شرکت نایک جامه عمل پوشیده است.

راک ایشی، مدیر مرکز تحقیقات توپ‌های شرکت نایک در این باره گفت: تا پیش از این هسته توپ‌های گلف از نوعی پلاستیک سخت ساخته و لایه هایی از پلاستیک نرم نیز بر روی آن کشیده می‌شد. اما به این باور رسیدیم که برای تغییر این رویه باید ماده جدیدی تولید کنیم که خاصیت‌های مورد نظر ما را داشته باشد؛ به همین دلیل به سراغ فناوری نانو رفتیم و سرانجام توانستیم به خواسته خود دست پیدا کنیم.

گفتنی است، طرح تولید توپ‌های جدید گلف مدت 4 سال به درازا کشیده است و محصول جدید نایک با نام «20XI» حدود 46 دلار قیمت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز