معاون فرهنگی دانشگاه هنر تهران:

نبود زیرساخت‌های لازم از دلایل ایجاد بیکاری است

۱۳۸۹/۱۰/۱۱ - ۱۹:۵۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۹۷
نبود زیرساخت‌های لازم از دلایل ایجاد بیکاری است
رشد ناگهانی جمعیت و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای این رشد از دلایل ایجاد بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه است.
اسماعیل شفیعی، معاون فرهنگی دانشگاه هنر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانشگاه برنا، با زنجیره‌وار دانستن ارتباط سیستم آموزشی و سیستم کارآفرینی در چرخه مدیریتی کشور، ایجاد تعادل و تعامل بیشتر را در رفع بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنر موثر خواند و گفت: به صرف اینکه در بخش کارآفرینی دچار مشکلیم، نمی‌توان آموزش را تعطیل کرد، وظیفه ما بر آن است که با امید به آینده به آموزش ادامه دهیم. 

وی با اشاره به مشکلات سیستم اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان رشد ناگهانی جمعیت و متعاقباً فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای این رشد را از دلایل ایجاد بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان نام برد. 

معاون فرهنگی دانشگاه هنر تهران با اشاره به سطح پایین آموزش در دانشگاه‌ها، گسترش فضاهای آموزش عالی و بالطبع به کارگیری نیروهای جوان در سمت استاد را از دلایل این کمبود آموزش برشمرد. 

وی درباره به هدر رفتن نیروهای آموزش دیده در مشاغل دیگر، افزود: تحصیل در رشته‌های هنری برای اکثریت دانشجویان، اسراف بودجه و جوانی‌شان است، برای از بین بردن این بیکاری، متولی اصلی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است که با ایجاد فضا و محیط کار و براساس پژوهش در جهت رفع این مشکل گام بردارند. 

شفیعی به نقش دانشگاه در اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و افزود: دانشگاه در زمینه اشتغال وظیفه‌ای ندارد، اما می‌تواند نیروهایی را که تربیت کرده است نقد و عیارسنجی کند و این در گرو آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراکز هنری مانند مرکز هنرهای نمایشی این وظیفه را بخواهد.
نظر شما