توسط پژوهشگران کانادایی؛

کاغذ ضد باکتری آغشته به نانوذرات نقره برای تصفیه سریع آب تولید شد

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۵:۲۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۷۵
کاغذ ضد باکتری آغشته به نانوذرات نقره برای تصفیه سریع آب تولید شد
پژوهشگران کانادایی موفق شدند مشکل کمبود آب شرب تمیز و عاری از باکتری در مواقع اضطراری را با استفاده از یک فیلتر کاغذی آغشته به نانوذرات نقره حل کنند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، پژوهشگران شیمی در دانشگاه مک‌گیل یک فیلتر کاغذی ارزان و قابل‌حمل ساخته‌اند که دارای روکشی از نانوذرات نقره است و می‌‌توان آن را  برای تهیه آب شرب تمیز عاری از میکروب بکار برد. این روش در مواقع اضطراری و وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله که به دلیل کمیاب شدن آب شرب تمیز عاری از میکروب که منجر به شیوع بیماری‌های مربوط به معده و روده و حتی وبا می‌‌شود، کاربرد دارد.

ناگفته نماند که در زمان‌های قدیم نیز آب در کوزه‌های نقره‌ای نگه داشته می‌‌شده است و هم اکنون نقره در گستره وسیعی از کاربردها از نوارهای زخم‌بندی گرفته تا جوراب‌های ضدباکتری، برای حذف باکتری‌‌ها استفاده می‌‌شود.

درک گری، پژوهشگر گروه شیمی دانشگاه مک‌گیل کانادا، در این خصوص می‌گوید: این فیلتر کاغذی حتی هنگامی که حاوی مقدار کمی از نانوذرات نقره (پنج و نه دهم گرم نقره بر هر گرم از کاغذ خشک) است، قادر است تقریباً همه باکتری‌‌ها را بکشد و آبی تولید کند که استانداردهای تعیین شده بوسیله آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) را دارد.

اگرچه این فیلتر کاغذی را نمی‌‌توان بعنوان یک سیستم کامل تصفیه آب در نظر گرفت، اما روشی برای تهیه سریع مقادیر کمی از آب شرب تمیز عاری از میکروب در مواقع اضطراری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز