معاون وزیر علوم در جمع دانشگاهیان کرمانشاه

دانشگاهیان باید در حل مسایل استراتژیک کشور بکوشند

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۲۴
دانشگاهیان باید در حل مسایل استراتژیک کشور بکوشند
معاون وزیر علوم گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در سال جهاد اقتصادی باید در حل مسایل استراتژیک کشور بکوشند .

 به گزارش سرویس دانشگاه برنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، عباس طائب معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در سومین سفر استانی هیات دولت به كرمانشاه در نشستی با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های این استان، اسلامی كردن دانشگاه‌ها را از سیاست های اصلی وزارت علوم برشمرد و از اعضای هیات علمی خواست تا در افزایش باورهای دینی و تهذیب معنوی دانشجویان بیش از پیش بكوشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سرعت عمل درانجام امور پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد و گفت : در شرایط كنونی، آموزش دانشگاهی باید در خدمت پژوهش باشد و پژوهش نیزطبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در خدمت ایجاد ثروت ملی به كار گرفته شود.

معاون وزیر علوم افزود :در گذشته مشكل دانشگاه‌های ما كمبود مقالات علمی بود كه این نیاز تاحدود زیادی برطرف شده و نیاز فعلی، تلاش برای حل مسایل استراتژیك كشور است و اعضای هیات علمی باید در این راستا بخصوص در سال جهاد اقتصادی بیش از پیش کوشا باشند .

وی همچنین طرح برخی مباحث در خصوص كیفیت تحصیلی دانشجویان كشور را نادرست خواند و خاطرنشان كرد: بعضا در دانشگاه‌ها عنوان می شود كه دانشجویان كشور، كیفی نیستند و این درحالیست كه همین دانشجویان وقتی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند با وجود مشكلاتی همچون مسلط نبودن به زبان های خارجی، در این محیط ها می درخشند و موفقیت های زیادی به دست می آورند، بنابراین ما دانشگاهیان باید علاقه مندی لازم را در دانشجویان ایجادکنیم.

رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه اثربخشی هر عضو هیات علمی دانشگاه به میزان ارزش افزوده و ثروت ملی ایجاد شده و حل مشكلات كشور توسط وی است ، از اعضای هیات علمی درخواست کرد به دلیل تاثیرگذاری بسیاری كه بر روی دانشجویان دارند در رفتار و گفتار خود در كلاس های درس دانشگاه دقت بیشتری داشته باشند و امیدوارانه تر با دانشجویان برخورد كنند.

وی در پاسخ به سوال یكی از مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی كرمانشاه در خصوص بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه آزاد، پنج درصد بودجه خود را به بخش پژوهش اختصاص داده اما در بسیاری از واحدها این بودجه ها صرف فعالیت های غیر پژوهشی می شود كه همین امر،موجب شده به بخش پژوهش بودجه کمتری اختصاص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز