آستون مارتین، تلفن همراه می‌سازد+گزارش تصویری

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۳:۴۴:۰۰
کد خبر: ۳۴۰۶۸
آستون مارتین، تلفن همراه می‌سازد+گزارش تصویری
آستون مارتین، یکی از معروف‌ترین سازندگان خودروهای گران‌قیمت دنیا، لوکس‌ترین گوشی تلفن همراه هوشمند دنیا را کمتر از یک ماه دیگر روانه بازار می‌کند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله علمی گیزمگ، آستون مارتین، تولید کننده انگلیسی خودرو که به ساخت اتومبیل‌های لوکس و گرانقیمت شهره است با شرکت کانادایی Mobiado برای طراحی و تولید یک گوشی تلفن همراه گران‌بها و منحصر به فرد قرارداد همکاری امضا کرده است.

محصول مشترک آستون مارتین و Mobiado که قرار است تا پایان ماه آینده میلادی (می 2011) روانه بازار شود، دارای صفحه نمایش لمسی بوده و تمام آن از جنس شیشه ساخته شده و به همین دلیل «سنگ شیشه‌ای» نام گرفته است.



این گوشی تلفن همراه هوشمند از لحاظ توانایی‌های فنی بسیار شبیه آی‌فون4 است، اما بزرگترین تفاوت آن با محصولات شرکت اپل، بهره‌مندی از سیستم عامل اندروئید است که رقیب اصلی آیفون به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، طراحی شکل و ظاهر سنگ شیشه‌ای بر عهده مهندسان شرکت آستون مارتین بوده است و این متخصصان علاوه بر استفاده از صفحه نمایش OLED و شیشه‌های بسیار مقاوم و البته شفاف، از فلز پلاتین برای اتصالات لازم بهره گرفته‌اند.

شرکت کانادایی Mobiado نیز وظیفه طراحی مدارهای داخلی این گوشی بسیار منحصر به فرد را بر عهده داشته است.



بنا بر این گزارش، از خصوصیات منحصر به فرد این گوشی، شفاف بودن جنس آن است، بدین ترتیب که پشت تلفن نیز قابل رویت است. همچنین وقتی که تلفن بدون استفاده و در حالت آماده‌باش است، فقط لوگوهای شرکت‌های آستون مارتین و Mobiado بر روی صفحه آن به نمایش در می‌آید. منوی اصلی این گوشی نیز بسیار شبیه گوشی آی‌فون4 طراحی شده است.

هنوز قیمتی برای این گوشی تلفن همراه هوشمند تعیین نشده است، اما کارشناسان بر این باورند که خریداران اتومبیل‌های آستون مارتین، خریداران اصلی این گوشی خواهند بود که البته تعداد آن ها از بیش از 50 هزار نفر در سراسر دنیا تجاوز نمی‌کند.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز