گوگل تبدیل به شبکه اجتماعی می‌شود

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۲۲:۳۹:۰۰
کد خبر: ۳۴۴۳۳
گوگل تبدیل به شبکه اجتماعی می‌شود
مدیر اجرایی جدید گوگل در نخستین سخنرانی خود، ایجاد شبکه اجتماعی اینترنتی گوگل را اولین هدف اصلی خود برشمرد.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله دنیای رایانه (Computerworld)، لری پیج که فقط پنج روز از آغاز به کار رسمی در سمت جدیدش به عنوان مدیر اجرایی شرکت گوگل را پشت سر گذاشته است در نخستین سخنان خود اعلام کرد که شرکت گوگل در گذشته نسبت به بحث شبکه‌های اجتماعی اینترنتی آنچنان که باید، توجه نشان نداده و این موضوع تبدیل به پاشنه آشیل این شرکت شده است.

وی درباره سیاست‌های جدید گوگل تاکید کرد: ما به عنوان بزرگترین ارایه دهنده خدمات اینترنتی در دنیا، علاوه بر حفظ موقعیت موجود، شبکه اجتماعی‌ای راه‌اندازی خواهیم کرد تا فیس‌بوک را نیز جا بگذاریم و حاکم بلامنازع اینترنت لقب بگیریم.

بر اساس این گزارش، پیج در مدت پنج روز کاری خود یک گروه مشاور متشکل از 150 متخصص علوم رایانه را در کنار خود گرد آورده است تا طرح ایجاد شبکه اجتماعی گوگل را به بهترین نحو ممکن ترسیم و اجرایی کنند.

گفتنی است، جابجایی پیج با اریک اشمیت که پیش از این خبر آن در بیستم ژانویه 2011 منتشر شده بود از دید منتقدان تغییر اندکی در نحوه مدیریت این شرکت به وجود خواهد آورد؛ چراکه کماکان هر سه نفر از مدیران ارشد گوگل، نقشی تعیین کننده خواهند داشت.

اریک اشمیت که مقام خود را به پیج داده قرار است به عنوان رئیس هیئت مدیره گوگل و سرگی بربن به عنوان بنیانگذار گوگل به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اشمیت که به عنوان راهنما و هدایتگر دو دانشجوی بنیانگذار گوگل فعالیت خود را از سال 2001 آغاز کرده است در مصاحبه ها اعلام کرده که به عقیده او اکنون لری پیج آماده است تا سکان هدایت را به دست بگیرد.

نظر شما