معاون فرهنگی دانشگاه هنر تهران:

هنر ایران فقط یک ثانیه با کشورهای پیشرفته فاصله دارد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۰۱
هنر ایران فقط یک ثانیه با کشورهای پیشرفته فاصله دارد
شفیعی توجه به پژوهش هنر را کم دانست و گفت: ما فقط یک ثانیه با کشورهای پیشرفته در حوزه هنر فاصله داریم و آن یک ثانیه زمانی است که فکر رسیدگی به هنر در ذهن مسوولان خطور کند.
اسماعیل شفیعی، معاون فرهنگی دانشگاه هنر تهران، بودجه پژوهشی کشور را ناکافی دانست و در این باره به خبرنگار سرویس دانشگاه برنا گفت: بودجه‌ای که برای پژوهش در حوزه هنر تخصیص داده شده است، مناسب نیست و نسبت به ایده‌آل‌های کشور و استانداردهای بین المللی هنوز فاصله دارد. همین باعث شده تا چشم‌انداز شفافی را در این حوزه شاهد نباشیم.

وی درباره چگونگی تخصیص بودجه‌های پژوهشی و تحقیقاتی اظهار داشت: اصولاً بودجه براساس طرح تحقیقاتی اختصاص می‌یابد. قاعدتاً وقتی میزان بودجه کم است از آن در جهت برنامه‌های تعریف شده‌ای که بعضاً تبلیغاتی نیز هستند، استفاده می‌شود.

شفیعی با اشاره به صرف بودجه پژوهش در مسیرهایی غیر از تحقیقات، تمامی زمینه‌های هنری را نیازمند به پژوهش دانست و با تاکید بر نگرشی تازه به تاریخ و آینده پژوهش آن را زمینه‌ساز حرکت‌های بنیادین خواند.

معاون فرهنگی دانشگاه هنر تهران، درباره دستاوردهای پژوهشی حوزه هنر یادآور شد: تمام سبک‌هایی که در دنیا به روز می‌شود و به‌وجود می‌آیند، حاصل پژوهشند. به عنوان مثال اشکال جدیدی که در شیوه‌های اجرایی تئاتر و موسیقی و همچنین نظریه‌پردازی‌های محققان، همگی بر پایه پژوهش استوار است.

وی یکی دیگر از دستاوردهای پژوهش‌های بنیادین در عرصه هنر را ایجاد کتاب‌ها و مقالاتی دانست که کشورهای پیشرو در عرصه هنر در تعاملات فرهنگی‌شان به دیگر کشورها صادر می‌کنند و موجب اشاعه فرهنگشان در گستره گیتی می‌شوند.

شفیعی زمان حدفاصل بین ایران و دیگر کشورهای مترقی در امر پژوهش هنر را تنها یک ثانیه دانست و در پایان سخنانش افزود: ما فقط یک ثانیه با کشورهای پیشرفته در حوزه هنر فاصله داریم و آن یک ثانیه زمانی است که فکر رسیدگی به هنر در ذهن مسوولان خطور کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز